jo_no Startet 14.April.2008 Link til dette innlegget Startet 14.April.2008 Skrapte gammelt bunnstoff rundt stevnbeslaget. Og hva ser jeg? Krakkelering av gelcoaten rundt den ene bolten til stevnbeslaget. Spørsmål: Hvor alvorlig 'diagnose' er dette? Hvis jeg på en kjapp og dirty måte kun smører på sikaflex, eller drar over med en tokomponent epoxysparkel for undervannsbruk el. lign, blir dette da en noe tvilsom løsning? Synspunkter/erfaringer?? Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Sikaflex blir vel tett men ingen varig løsning. Reparer dette som hvilken som helst annen krakelering. Jeg vil tro du med fordel kan bruke epoksy spaekel istedet for topcoat. Bruker du topcoat bør du vel prime i tillegg. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
jo_no Svart 16.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Jeg "bumper" denne litt for mere respons. Hva bør jeg gjøre? Slipe ned til glassfiberen eller holder det å pusse ned noe for så å legge på ny sparkel (eksempelvis) Hadde en gang noe som het Hempel Epoxy Filler - et fantastisk stoff som både var vanntett og som ble knall hardt. Andre som har erfaringer med denne type sparkel under vannlinja? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Det første jeg ville gjort var å se på baksida for å se om det er krakkeleringer der også. Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 16.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Her kommer et bilde. Går ut fra at flere her på forumet har fikset noe slikt I selve kjølen ser det ikke så aller værst ut: Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Du har en liten guide her Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.