Marwin Svart 2.November.2015 Del på Facebook Svart 2.November.2015 Siste: IF krever 5,500 for en Viknes 880 / -06 (Nybåten :-) Gjensidige 6,500 og Norske Sjø 11,200…. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Dykker Svart 2.November.2015 Del på Facebook Svart 2.November.2015 Pantaenius har ikke aldersfradrag på deler som må skiftes. Er båten forsikret for 1,5 mill og den synker, får man 1,5 mill igjen. Ikke markedsverdi som de fleste opererer med. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 2.November.2015 Del på Facebook Svart 2.November.2015 Jeg oppgav markedsverdi, noe som jeg synes er naturlig. Med ny-verdi, ville nok premien blitt høyere, samt at jeg ikke ville ha fått igjen mere allikevel. HVIS noe skulle skje. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Dykker Svart 2.November.2015 Del på Facebook Svart 2.November.2015 Jeg tenkte mest på aldersfradrag på skifte av skadde deler ved eventuell skade. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 2.November.2015 Del på Facebook Svart 2.November.2015 Codan forsikring erstatter alle skader i drivlinjen med nytt, uten fradrag. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.November.2015 Del på Facebook Svart 3.November.2015 Med eldre seilbåt så tenker jeg at forsikringen er kjekk om riggen deiser ned eller båten synker/brenner/totalhavarer, eller forvolder stor skade på andres eiendom. Resten tar jeg for gitt at jeg må betale selv, sånn ca. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.November.2015 Del på Facebook Svart 3.November.2015 Codan forsikring erstatter alle skader i drivlinjen med nytt, uten fradrag. "Motor- og girskade – gjelder for motor og gir inntil 10 år" https://www.codanforsikring.no/privat/forsikringer/pages/baatforsikring.aspx Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
REM Svart 3.November.2015 Del på Facebook Svart 3.November.2015 (redigert) "Motor- og girskade – gjelder for motor og gir inntil 10 år" ] Ja, det er vel vilkårene for den spesielle motor og gearforsikringen hvor båten må være under 10 år for å få tegnet forsikring. Når det gjelder kaskoskader som følge av grunnstøting mv. gjelder "Drev og drivlinje erstattes uten aldersfradrag dersom modellen ikke er utgått." Redigert 3.November.2015 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.