Diesel248 Startet 15.April.2008 Link til dette innlegget Startet 15.April.2008 Hei, på sjarken vår reflekterer lugartaket ein del av lyskaster lyset. Vi vurderer og sette ei plate under lyskasteren (Festa på luskastaren). Har dere råd og vink Eller forslag til kva plate det skulle vere? Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Grand Banks jr Svart 15.April.2008 Link til dette innlegget Svart 15.April.2008 Hvilket lyskaster lys er det du refererer til? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Diesel248 Svart 16.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Hovudlyskasteren, den står oppe på taken og lyser opp land og vann! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Grand Banks jr Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Ok, for å hindre at dere blir blendet av det lyse taket? Jeg ville brukt en varme og vannbestandig plate. Eksempelvis en svartlakkert aluminiumsplate eller stålplate. Hvis lampen består av alu. ville jeg brukt alu. (hindre galvanisk ...) Hvis det ikke blir varmt der, kan du jo bruke hva som helst. Men jeg tor jeg ville fått tilskjært en alu-plate. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Diesel248 Svart 17.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Jepp, takk for tips Eg for finne ei Aluminiumsplate! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Frøken Fryd Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Nå skriver du ikke hvilken lyskaster det er men er den rund så kan du lage en "skyggecaps" å sette på undersiden av lyskasteren. Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 17.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Å, Beklager Men ein rund, blank eg er ikkje sikker på modell, Men den "Styrest" med stang gjennom taket! EIn Skyggecaps var lurt! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Larspo Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Men ein rund, blank eg er ikkje sikker på modell, Men den "Styrest" med stang gjennom taket! Da er det vel ikke noe alternativ å montere den på baugen isteden....Elektrisk styrt i baugen kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 17.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Jo, det er ein ganske god ide, Men eg trur vi beholder den vi har Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.