Diesel248 Startet 15.April.2008 Del på Facebook Startet 15.April.2008 Hei, kvar kan vi ta VHF kurs? Kan ein eventuellt ta det som brevkurs? Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Poseidon Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Flott at du vil ta VHF-kurs! Det kan man ta mange steder; og siden du ikke nevner hvor du holder til er det litt vanskelig å gi konkrete tips. Jeg har f.eks VHF-kurs i mai, men det er her i Stavanger. Du kan også lese pensum selv og gå direkte opp til eksamen uten å følge noe kurs i det hele tatt hvis du ønsker å gjøre det så enkelt . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
DagI Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 Hei, kvar kan vi ta VHF kurs?Kan ein eventuellt ta det som brevkurs? Hei! Liste over VHF kursarrangører finner du her. Dersom du ønsker selvstudium er det fullt mulig å ta eksamen som privatist. Det du da trenger er å lese deg opp på et pensumhefte, som kan bestilles hos læremiddelforlaget. (velg "bokbestilling" og deretter "maritim litteratur". Pensumhefte er den som heter "Maritim SRC/VHF-bok") For å ta eksamen som privatist må du gjøre en avtale med et eksamensted. Se www.maritimradio.no for oversikt over hvor vi holder til. I løpet av året vil det også bli mulig å avlegge eksamen i butikk hos enkelte radioforhandlere (Navy Høvik på Blommenholm er i gang med et prøveprosjekt på dette). mvh Dag Ivar Telenor Maritim Radio Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 hva er crs? Sitér dette innlegget ] Link to post
Rui lui Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 mener src:-) Sitér dette innlegget ] Link to post
Sjarles Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 hva er crs? Det kan være Centre for Russian Studies SRC derimot står for Short Range Certificate Sitér dette innlegget Min blogg på baatplassen. Link to post
Rui lui Svart 15.April.2008 Del på Facebook Svart 15.April.2008 aha ok takk skal du ha:-) Sitér dette innlegget ] Link to post
kito Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 Hei, Jeg tok VHF sertifikatet som privatist for noen år siden og hadde fra før av mere enn 10 års erfaring fra forsvaret med bruk av VHF/HF og andre sambandsmidler. Min klare anbefaling er å gå et maritimt VHF kurs og ikke ta den enkle veien jeg tok. MVH Kito Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 16.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2008 Takk for alle svar! I Floro området bur eg.¨ Men eg skal se på lista! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Diesel248 Svart 16.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2008 Hei. DagI eg trur eg tar sjølvstudium, men korleis tar eg eksamen. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
JanB Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 (redigert) Utan å gå DagI i næringa: Du må kontakta Radioinspeksjonen for å gå opp som privatist. Då er det næraste for deg Ålesund eller Bergen (litt pussig sidan du har ein kystradiostasjon i byen...?). Sitat frå Maritim radio sine sider: Privatister i Bergen Radioinspeksjonen i Bergen arrangerer regelmessig SRC/VHF-eksamen for kandidater som ønsker å sette seg inn i pensum egen hånd. Nærmere informasjon over telefon 55 96 83 89. Sjølv tok eg VHF-sertifikat som privatist i 2000 og det har fungert heilt greit. Men er det nokon grunn til at eg bør oppgradera til SRC? Eg har ikkje tenkt meg til utlandet med det første. Forstår det slik at eg i så fall må kjøpa og lesa ei bok og betala 600 kr til Telenor... Redigert 16.April.2008 av janb (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
hev Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 (redigert) Hei. DagI eg trur eg tar sjølvstudium, men korleis tar eg eksamen. Eksamen kan du ta ved Florø radio, ring 120 og avtal tidspunkt edit: skreiv visst samtidig med janb her, så igjen: ingen grunn til å reise verken til bergen eller ålesund, dette ordnar vi i Florø... Redigert 16.April.2008 av hev (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside på WEB og på facebook. Arbeidssted er Florø Radio. Link to post
JanB Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 (redigert) Eksamen kan du ta ved Florø radio Det virkar fornuftig, sjølv om det ikkje står noko om det (som eg kan sjå...) på Maritim radio sine sider. Redigert 16.April.2008 av janb (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
loffern Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 Det er ikke noe problem å ta det som privatist. Les boka godt og pugg nødprossedyrer så går det veldig greit. Helt unødvendig med kurs spør du meg.... Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 17.April.2008 Del på Facebook Svart 17.April.2008 Det var jo bra. Jeg har lest litt i boken og det er jo ikke akkurat vanskelige greier. (Har ikke somlet meg til å ta VHF enda, kona har så VHF'en er registrert). Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 17.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2008 Hei, takk for svar Eg skal kontakte Floro Radio Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.