Jump to content

Kan ein eventuellt ta VHF Kurs som brevkurs?

Diesel248

Recommended Posts

Flott at du vil ta VHF-kurs!

Det kan man ta mange steder; og siden du ikke nevner hvor du holder til er det litt vanskelig å gi konkrete tips. Jeg har f.eks VHF-kurs i mai, men det er her i Stavanger.

Du kan også lese pensum selv og gå direkte opp til eksamen uten å følge noe kurs i det hele tatt hvis du ønsker å gjøre det så enkelt . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Hei, kvar kan vi ta VHF kurs?

Kan ein eventuellt ta det som brevkurs?

Hei!

Liste over VHF kursarrangører finner du her.

Dersom du ønsker selvstudium er det fullt mulig å ta eksamen som privatist. Det du da trenger er å lese deg opp på et pensumhefte, som kan bestilles hos læremiddelforlaget. (velg "bokbestilling" og deretter "maritim litteratur". Pensumhefte er den som heter "Maritim SRC/VHF-bok")

For å ta eksamen som privatist må du gjøre en avtale med et eksamensted. Se www.maritimradio.no for oversikt over hvor vi holder til. I løpet av året vil det også bli mulig å avlegge eksamen i butikk hos enkelte radioforhandlere (Navy Høvik på Blommenholm er i gang med et prøveprosjekt på dette).

mvh

Dag Ivar

Telenor Maritim Radio

Utan å gå DagI i næringa: Du må kontakta Radioinspeksjonen for å gå opp som privatist. Då er det næraste for deg Ålesund eller Bergen (litt pussig sidan du har ein kystradiostasjon i byen...?).

Sitat frå Maritim radio sine sider:

Privatister i Bergen

Radioinspeksjonen i Bergen arrangerer regelmessig SRC/VHF-eksamen for kandidater som ønsker å sette seg inn i pensum egen hånd. Nærmere informasjon over telefon 55 96 83 89.

Sjølv tok eg VHF-sertifikat som privatist i 2000 og det har fungert heilt greit. Men er det nokon grunn til at eg bør oppgradera til SRC? Eg har ikkje tenkt meg til utlandet med det første. Forstår det slik at eg i så fall må kjøpa og lesa ei bok og betala 600 kr til Telenor...

Redigert av janb (see edit history)
Hei.

DagI eg trur eg tar sjølvstudium, men korleis tar eg eksamen.

Eksamen kan du ta ved Florø radio, ring 120 og avtal tidspunkt :yesnod:

edit: skreiv visst samtidig med janb her, så igjen: ingen grunn til å reise verken til bergen eller ålesund, dette ordnar vi i Florø...

Redigert av hev (see edit history)

Hjemmeside på WEB og på facebook.

Arbeidssted er Florø Radio.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...