skage Startet 16.April.2008 Del på Facebook Startet 16.April.2008 Var og tittet på den nye Bavaria 40 i helgen og så en noe spesiell løsning på storseilskjøtet. Det var jo helt likt som på vår B39 men da istedenfor og føre skjøtepunktet inn under spryhood så hadde de da ført skjøte fremmover og ut på hver side og derrefter via trinser ved masta og så ført bakover til styrmansplass, ja sånn hadde de faktisk løst denne "problematikken". Det både så litt rart ut og litt skeptisk til så mye trinsekjøring på tauet. Men dette kunne jo være en løsning for oss med skjøtepunkt på tak. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 (redigert) Snakk med Sjur Lunde Båt, jeg har snakket med de angående dette. Da hadde de alerede gjordt på noen 42. For vår del tenkte jeg da og sette på et par winscher ekstra. Redigert 16.April.2008 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
wave Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 Det er vel det som kalles tyskerskjøte. Tittet på den nye X-41 i går, som også har denne løsningen. Ser ut til å være en løsning mange nå går for. Sitér dette innlegget Link to post
Stein-Erik Svart 16.April.2008 Del på Facebook Svart 16.April.2008 Hei Har seilt mye med dette på en 38 Match. Fungerer supert - har vurdert å gjøre det samme på min egen. Men på større båter krever det gode blokker (les:Harken kulelager) Da glir det lett som bare det! Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 17.April.2008 Del på Facebook Svart 17.April.2008 Noen som har skisser eller bilder som viser detaljer i et slikt opplegg. Kunne gjerne tenke meg å kunne kontrollere storseilskjøtet uten å måtte forlate roret. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
baatsman Svart 17.April.2008 Del på Facebook Svart 17.April.2008 Noen som har skisser eller bilder som viser detaljer i et slikt opplegg. Kunne gjerne tenke meg å kunne kontrollere storseilskjøtet uten å måtte forlate roret. Bilde av dette på den X-34. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Framtia Svart 17.April.2008 Del på Facebook Svart 17.April.2008 (redigert) uff da, har egentlig ikke noe særlig lyst til å borre hull i dekket... Redigert 17.April.2008 av ktpriv (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Blanco Svart 17.April.2008 Del på Facebook Svart 17.April.2008 (redigert) se for eks på disse: deretter inn på aktre vinsj på samme måten som bildet av X'en, men her ligger skjøtet på dekk. Redigert 17.April.2008 av Blanco (see edit history) Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
runes Svart 17.April.2008 Del på Facebook Svart 17.April.2008 Evt ta en titt på denne linken: http://www.boquist.se/aquarella/tyskskotning.html Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
Framtia Svart 17.April.2008 Del på Facebook Svart 17.April.2008 Evt ta en titt på denne linken: http://www.boquist.se/aquarella/tyskskotning.html Du verden, det var en god beskrivelse! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
jappen Svart 17.April.2008 Del på Facebook Svart 17.April.2008 Stein-Erik, hvordan ser du for deg tysker skjøte på en B32 (ser ut som det er en slik du har)? Må det bli 2 stk ekstra vinsjer, og hvordan bør de plasseres? Jeg har selv en B32 og kunne ønsket meg tysker skjøte. Jappen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.