Jump to content

Polering av båten.

Ulv I

Recommended Posts

Hei, tenkte jeg skulle få kjøpt inn polish til båten, og lurer på hvilken polish bør jeg bruke, evt. hvem bør jeg styre unna (f.eks biltema sin etc).

Noen forslag? (vil helst slippe å ta turen fra kr.sand til arendal (maritim) for å få kjøpt polish.)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Du har vel tenkt å spandere voks etterpå også?

Har selv pleid å bruke Jotun sine produkter, men synes polishen er slitsom. Sist gang benyttet jeg Hempel sine produkter - og det var en positiv opplevelse i forhold. Så der er jeg i dag - Hempel er min anbefaling. Så har jeg en liten flaske TC nano for utprøving - foreløpig uprøvd, men skal prøve noen steder. Har tidligere prøvd Meguiars produkter Pure Wax og One Step Compund - synes voksen er fin og grei, men har liten sans for One Step Compound fra denne produsenten.

Jeg har faktisk veldig god erfaring med flere av biltema sine bilpleieprodukter. Ingenting i veien for å bruke det på båten også. Jeg har en båt som har vært 15 år i middelhavet, som bokstavelig talt har blitt kritthvit. Siden skroget er lakkert er det ikke mulig å pusse seg ned på frisk farge, og rubbing bør unngås for å ikke rubbe gjennom lakken (fort gjort). Endte opp med en lakkrens fra biltema, den fungerte kjempebra og koster kun 50 spenn. Jeg har brukt de fleste produktene på båt (fra forskjellige merker) da jeg jobber med båt hver dag, og er ikke så sikker på at det er verdt å betale ekstra for å kjøpe av annet merke når det gjelder båtpleie. Når det gjelder andre ting er det en annen diskusjon.

Som voks brukte eg Norpol forvoks. Dette er samme voksen som blir brukt i støypeformene når båtene blir støypt. Synes denne beholdt glansen veldig godt. Skroget var fortsatt blankt etter å ha ligget på sjøen fra april til November.

Eg brukte først Autosol som polering/rubbing. Denne syns eg også er veldig bra. Litt tung å jobbe med. Er båten din relativ fin i skroget, tror eg det holder med vanlig polering og voks...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...