Jump to content

Ny propell på Sleipner baugpropell

Bitteliten

Recommended Posts

Har en 4 hk propell fra Sleipner av den gamle 4 blads typen. Har nå fått byttet til en ny 5 blads propell. Sleipner hevder 10% mer effekt og mindre støy.

Har ny plass i havna i år - og jeg tillot meg å bruke baugpropellen litt for å komme pent inn i båsen. Erfaringene mine:

1. Ja - det støyer mindre. Mindre høyfrekvent lyd. Til glede for meg og omgivelsene

2. Ja - det er mer effekt - merker godt at det er mer tak i denne propellen.

Propellen koster 500 kroner. Montering kostet samme på verksted. Men dette kan gjøres selv også.

her ser dere de nye 5 blads propellene som nå har erstattet de gamle 4 blads propellene. Som sagt over - de nye propellene passer på de gamle motorene

intro.jpg

Byttet til en slik propell i år, kan bare anbefales, mindre støy og merkbart bedre effekt.

Min truster er så ny at det var bare å montere på den nye uten noe "ombyggingskit"

:yesnod: :yesnod:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

• 4 år senere...

Hei

Vi har og byttet til femblader. Jeg kjøpte det settet til Sleipner, men det hadde ikke vært nødvendig, den nye passet rett på. Jeg synest det er litt mer futt i fembladeren, men lyden er omtrent det samme. Er det noen som har prøvd å isolere for støy, og vet om det hjelper. Kroppen min blir omtrent som fjærstål om vinteren, da frister det ikke å stå på hode under senga i cruzen hvis det ikke har noe for seg.

Jan Martin

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...