sas Startet 17.April.2008 Del på Facebook Startet 17.April.2008 Er det noen som har god erfaring med alarm i båt ? Hvilken er best og hva koster den ?Bør være en som kan sende melding til mobiltelefon (sms) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.April.2008 Del på Facebook Svart 18.April.2008 Jeg har i vinter anskaffet denne: Claes Ohlson GSM alarmen, nr 36-1647. Den kan drive sirene max 500 mA. Jeg har koblet et strobelys på 150 mA samt en sirene til utgangen. Sirenen er på 8 ohm, CO nr 32-2325. Jeg har anskaffet noen IR sensorer med dobbel optikk type AEI PIR-9822 fra CO. Her er litt mer informasjon om IR detektoren: http://www.tyvstop.dk/aei-dobbel-passiv-in...stent-p-34.html Jeg har kjøpt et SIM kort med kontantkort abonnement. Jeg har registreret nummeret som familiemedlem. Hver gang jeg skal ombord i båten må jeg sende SMS melding til alarmenheten ombord om at den skal slå seg av. Hver gang jeg går fra båten må jeg sende SMS om at jeg forlater båten. Hittil har systemet fungert utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 18.April.2008 Del på Facebook Svart 18.April.2008 C-Pod er nok den beste, men også en av de dyreste. Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 18.April.2008 Del på Facebook Svart 18.April.2008 Ikke for å drive reklame for Telenor, men jeg anbefaler heller et telemetri-abonemang i stedet for kontantkort. Da er en sikret at en er online til enhver tid. Med kontantkort så vil operatøren plutselig stenge ned nummeret ditt hvis nummeret ikke er i bruk, og det skal det vel egentlig ikke være hvis en bruker ALARM. Jeg oppdaget blutselig at jeg ikke fikk forbindelse med båten og alarmene for "innbrudd" og "lensepumpe går". Ganske ubehagelig spør du meg. Per Ps! Mener det kostet ca 20,-kr måneden for et TELEMETRI abonemang i Telenor. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.April.2008 Del på Facebook Svart 18.April.2008 Dette forstår jeg ikke helt? Jeg kan benytte kontantkortet så ofte jeg vil når jeg sender informasjon fra mobil til alarmen, og når alarmenheten sender informasjon til meg er vel også nummeret i bruk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.