MindViruz Startet 17.April.2008 Link til dette innlegget Startet 17.April.2008 Heisann dere! Jeg har en RIB fra 1994 som jeg bruker aktivt til dykking hver uke. Og nå så jeg til min skrekk at limen som fester PVC portongen til glassfiber skroget har tørket ut og løsner med rekordfart! Det ser ut som en enkel jobb å stryke på ny lim mellom skroget og "skjørtet" fra portongen som holder båten sammen, før det løsner mer. Men mitt spørsmål er: Hvilken lim trenger jeg? Hva skal jeg vaske med før jeg limer? Er det noen spesiell framgangsmåte, noe jeg trenger å ta hensyn til, eller er det bare å stryke på ny lim? Og hvor får jeg kjøpt dette i Bregen, eller evt på internett? Takker så mye for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 (redigert) Velkommen Maritim i Bergen Damsgårdsveien 143 5162 Laksevåg har dette limet . Kart til butikk Vasking med Aceton og pussing med sandpapir så er du godt på vei , veiledning ligger i esken Redigert 17.April.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MindViruz Svart 18.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 "To-komponent lim for gummibåter produsert av hypalon" Mine portonger er laget i PVC, som jeg skrev i første posten. Men takk for tipset allikevel Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 På side 101 i http://www.Seatronic.no sin online katalog er det lim for PVC også. De sender over hele landet. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Herman Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Er det noen spesiell framgangsmåte, noe jeg trenger å ta hensyn til, eller er det bare å stryke på ny lim? Hovedtrekkene i fregangsmåten står sikkert på pakken. Som regel skal limet påføres i flere omganger, med x minutter mellom hvert lag. Da er det viktig at limet strykes på i samme retning hver gang. Hvis du "maler" fram og tilbake med strøk 2 og 3 kan du risikere at strøk 1 løsner fra underlaget. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.