Bayliner2 Startet 18.April.2008 Link til dette innlegget Startet 18.April.2008 Jeg har montert ett mercruiser Bravo 3 drev på min Bayliner. Da jeg satte ut båten så jeg at det kom inn vann i båten gjennom transomen, men jeg lot den ligge ute selv om den lakk. Hvis den ligger i ro i noen uker blir den stort sett tett, men det er nok at jeg kjører en tur utenfor moloen så lekker den igjen. Det kommer ca inn 20 liter i døgnet når den lekker som værst. Noen som har tips om hvor i transomen det kan lekke? Sitér dette innlegget Link to post
Arve Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Hei. Har du også montert ny transomplate i forbindelse med nytt drev? Gjorde selv denne jobben i fjor. Brukte godt med sika mellom transom og akterspeil, men bare nok til at selve platen entret inntil. Hva med sprekk i transom platen? Uansett kjedelig dette her. Håper du finner feilen/lekkasjon raskt. 20 liter i døgnet er mye vann. Tør du å ha den liggende ute særlig mer da....? Arve. Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 IKKE BRA, kan være igjennom styre pinion og det lekker, hvis ikke dra til boltene rundt transom jevnt. bør jo finne ut av det, se mens du kjører og ,så skal du vell se det, automatiske lensepumpe går og, så du vet ikke hvor mye som lekker inn kanskje Sitér dette innlegget Link to post
Bayliner2 Svart 18.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Er det mulig at det lekker så mye gjennom styre pinion? Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 I min forrige båt (2855) lakk det litt i mellom slangeklemma til vanninntaket på transomplaten, måtte dra til noe stygg jæ#¤" på slangeklemma, men pass på så den ikke ryker for da går du fort rett ned. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
trikkern Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Transom-boltene skal teites med moment. Det ligger gummiring som tetting i ytre transom som kan lekke hvis man har teitet skeivt. Det er også viktig at tykkelsen rundt i hullet i akterspeilet er lik (maks. avvik 3 mm), og at ytre anleggsflate er helt plan og jevn (ikke over 2 mm ujevnheter). Obs! Nyere Bravo 2 er utstyrt med Mercathode system. (elektrode/anode ute på drevet og elektronisk kontrollboks inne på drevet). Dersom dette ikke funker, tæres rustfrie slangeklemmer fort av. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Princess Ess Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Hadde en sea ray 270 ifjor som lakk ca 10 - 15 liter i døgnet. Fikk svar fra stort sett alle at båten måtte opp og sjekke transomen. Etter nærmere inspeksjon så jeg at slangen som går via drevet, gjennom transomen og til speedometeren var borte på innsiden av transomen. Siden denne koblingen ligger under vannlinjen så lakk det vann inn der. Jeg satte på en gummislange og blendet den: Ingen lekkasje ... Sjekk dette først! Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Hadde en sea ray 270 ifjor som lakk ca 10 - 15 liter i døgnet. Fikk svar fra stort sett alle at båten måtte opp og sjekke transomen. Etter nærmere inspeksjon så jeg at slangen som går via drevet, gjennom transomen og til speedometeren var borte på innsiden av transomen. Siden denne koblingen ligger under vannlinjen så lakk det vann inn der. Jeg satte på en gummislange og blendet den: Ingen lekkasje ... Sjekk dette først! Støttes... samme opplevelse med ett Alpha One drev. Ene drevet lakk, og kun under stilleligge. Hullet til loggen er litt til høyre sett ovenifra og ned mot drevet, litt over akselen. (Alpha one) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.