Mulligan Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 Eller fra norsk, kjølsville. Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 Apropos lukt fra kjølsvinet. Jeg var en snartur innom seilmessen i Son idag. Jeg løftet på dørkplatene i tre båter. I to av de låg det guffe i bunn - smørolje og diesel iblandet vann. Den ene båten var en ett år gammel Oceanis 46 og den andre en flunk ny Grand Soleil 40. Slikt selger ikke!!! Det er vel et resultat av høytrykket alle båtpushere inkludert Normar jobber under i disse dager når de ikke får tid til å gjøre båtene presentable (jeg går forøvrig utfira at sølet var menneskeskapt av en eller annen grunn og ikke svakheter ved båtene....) Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 Jaggu, det er visst britene som har fått ordet fra oss, eller muligens söta bror: Fra Merriam-Webster: Main Entry: keel·son Pronunciation: \ˈkel-sən, ˈkēl-\ Function: noun Etymology: Middle English kelswayn, probably of Scandinavian origin; akin to Swedish kölsvin keelson Date: 13th century : a longitudinal structure running above and fastened to the keel of a ship in order to stiffen and strengthen its framework Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Gielas Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 (redigert) Jeg tror det er et usynlig uhyre som lukter noe så aldeles for jæ... svinaktig. Derav navnet. Ikke nødvendigvis; mitt svin har den skjønneste duft (av Wunderbaum) redigering: f..n, nå MÅ jeg klare å quote riktig snart! Redigert 26.April.2008 av A_NationalAcrobat (see edit history) Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.