sjøkrabbe 32 Startet 18.April.2008 Link til dette innlegget Startet 18.April.2008 Heisan. Skal til og gravere/merke båten med kjenningsnummer fra sjøfartsdirektoratet innvendig på skroget av en plastbåt. Tallene/Bokstavene er 6 cm høyde, 1,5 cm bredde og dette blir jo ikke synlig. Har tenkt og bruke en Dremel graveringspenn og svart vannfast lakk/maling i bokstaver og tall etterpå. Noen som har andre gode forslag? Sitér dette innlegget http://www.trawler.no Link to post
SveinHa Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Jeg gjorde akkurat det samme men med en vanlig håndoverfres. Tusjet opp bokstaver/tall først og freste på frihånd til ca. 2mm dybde og malte med svart Bengalac etterpå. Kunne blitt litt penere men det viser jo normalt ikke. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Catlina Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Graverte inn i et ikke-bærende tverskott av divinycell og polyester.Malte svart inne i bokstavene/tall og fylte igjen med epoxy. Brukte et 7 mm bor til graveringsoperasjonen. Dette ble godkjent av inspektøren!! Finn et sted som er vanskelig å oppdage for en eventuell båttyv. Sitér dette innlegget Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 18.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Vanskelig og finne for båtyv? Bokstavene er jo ganske store og de skal være lett tiljengelig, skal de ikke det da? Ikke lett og gjemme de da. Sitér dette innlegget http://www.trawler.no Link to post
Mulligan Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Jeg brukte også en Dremel. Fyllte med svart topcoat og trakk over med sikling. De skal stå der det avtales med SD. I forrige båt sto de under brodekket. Nå har jeg de nede i cockpitbenken. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Det skal være innstøpt/gravert på styrbord side akter, samt på et skjult sted i følge CE konsulent. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Mulligan Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Det er HIN nummeret. Kjenningsbokstavene skal stå der SD sier de skal stå. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Hva er forskjellen på kjenningsbokstaver og et HIN nummer? -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Mulligan Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 HIN nummeret settes på av verftet. Det forteller om opprinnelsesland, produksjonsår og serienummeret. Litt som chassinummeret på bilen din. Kjenningsbokstavene tildeles av Sjøfartsdirektoratet. I Norge begynner disse på L fulgt av en kombinasjon av bokstaver eller tall. Litt som skiltet på bilen din. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.