sodne Startet 18.April.2008 Link til dette innlegget Startet 18.April.2008 Isen har ikkje vært snill med utliggeren min og pungtert elementet, som er av pvc. Har noen ei oppskrift på fiksing av dette? har lurt på byggskum,men vil ikkje den trekke vatn etter ei stund? Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Jon-Kåre Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Er den rund eller firkantet? Går vel å sveise pvc hvis du har rette utstyret Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
index Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 (redigert) Hør med Hervik Plast, de er flinke til å sveise plastmaterialer! Redigert 18.April.2008 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
sodne Svart 19.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 det er ein firkant med runde hjørner. Ja har tenkt på hervik, men det er dyrt og viss det sprekker igjen så..... ingen som vet om eg kan bruke byggskum e.l.? Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Jon-Kåre Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Tror ikke du skal bruke byggeskum nei det trekker vann, men du kan skjære den opp i den ene enden for så å pakke den full med isopor. Hmmmmmm når jeg tenker meg om så er det slik at man får kjøpt isopor kuler i løs vekt, da borrer du et spaselig sort hull og fyller kulene inn i dette. Forutsettningen er jo at det ikke er så store hull i pontongen at kulene kan "svømme" ut Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
RonnyB Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Fant disse på finn.no http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=13...amp;WT.svl=Link Sitér dette innlegget Ronny Blørstad 90990434 http://www.ksmv.no/historie.htm Link to post
PIPaulsen Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Jeg hadde tatt kontakt med et plastfirma i nærheten, de kan sveise på en lask der punkteringen er. da blir det som nytt. Kan ikke forstå hvorfor dette skulle være dyrt. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
Jon-Kåre Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 (redigert) Kunne nok uansett hvert en fordel å fylt den med noe flyte element. Ellers så kan vel kanskje en plastbøtte varmet med propan brenner benyttes for å lage en bot Redigert 19.April.2008 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jawik Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Alle disse løsningene holder vel bare til neste "istid". Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
PIPaulsen Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Hvis det blir sveiset ordentlig med samme materiale som pontongen er laget i, så skulle dette vare lenge og ikke bare til "neste istid". Viktig før det blir sveiset på en lapp at materialet blir mattslipt rundt området det skal sveises, helst med vinkelsliper å flapdisc Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
sodne Svart 19.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 (redigert) Ellers så kan vel kanskje en plastbøtte varmet med propan brenner benyttes for å lage en bot allså; eg slipe rundt skaden, så legge eg øve ein bete fra ei plastbøtta og varme med propan? neste istid skal utliggaren opp! Redigert 19.April.2008 av sodne (see edit history) Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Grizzly Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 (redigert) Hvordan repareres Pioner båter? Bruker man ikke varmluftpistol og plast på dem? Dette må vel fungere på flyteelementer også, og kanskje kan man bruke samme plasten som man bruker på en Pioner? Bare en tanke. Ville så absolutt brukt varmluftpistol, og ikke propan. Er vel mindre sjanse for at plasten tar fyr. Redigert 19.April.2008 av Grizzly (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Vi har en polarcirkelbåt på arbeid, denne var det hull i som jeg tettet med svart plastbøtte med å varme opp med propan. Det var ikke antydning til at det sdkulle ta fyr. Bøtter lages vel i 2 forskjellige typer plast der den oransje er en annen type en den sorte "murerbøtta". Hvilken plast som er i pontongen din vet jeg ikke men det har kanskje noe å si at du bruker rette typen. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Nemo Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Isen har ikkje vært snill med utliggeren min og pungtert elementet, som er av pvc. Har noen ei oppskrift på fiksing av dette? har lurt på byggskum,men vil ikkje den trekke vatn etter ei stund? I vår båtforening har vi tidligere bare hatt denne type flytere og det var mye problem med pungtering. Isen tar ingen hensyn her. De er reparet på forskjellige måter avgenig av hvor stor skaden er. Er skaden liten kan den lappes. Som regel tar vi den på land først. Vi har en liten håndpumpe som vi pumper ut vannet med. Så settes det på en lapp med lim eller en silikontype som hefter godt og tåler vann. Så strammes et "bånd" over som hjelper med å holde det på plass. Dette kan holde i flere år. Er skaden stor har vi skjert av bunnen, så blir en blokk isopor tilpasset og satt inn fra den åpne bunnen. Så blir bunnen lagt under isoporen og festes med "bånd". Dette bruker å holde i mange år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.