Jump to content

Wheatherfax 2000 mot ICOM IC-M710 - Erfaringer?

Gnisten

Recommended Posts

Jeg kjenner ikke ICOM IC-M710, men ut fra spesifikasjonen så den imponerende ut - prisen var jo også utrolig. Jeg har tidligere brukt Wheatherfax 2000 og en NASA HF-3/W kortbølgeradio (SSB). Jeg brukte bare en kompakt kortbølgeantenne fra NASA. Jeg klarte å få inn værfiler på enkelte tidspunkter særlig tidlig morgen enkelte steder i Danmark. Men kvaliteten kunne være så som så. Nå satser jeg på å laste ned gripfiler over nettet.

Dersom det er lydkort versjonen av Weatherfax 2000 trenger du en audiokabel mellom radioen's headset uttak og PC'en's mikrofon eller linje inngang.

Men, hvorfor ikke kjøpe JVCOMM32 heller. Billigere og kan brukes til mer enn værfax. Du downloader det fra adressen linken tar deg til. Du kan teste det ut før du kjøper det og registrering koster 60 Euro. Også dette programmet kopler du til radioen via lydkortet.

Men som roaldbj også skriver er GRIB filer bedre dersom du har mulighet til å hente slike via e-mail.

Geir :seeya:

Redigert av GeirT (see edit history)

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Dersom det er lydkort versjonen av Weatherfax 2000 trenger du en audiokabel mellom radioen's headset uttak og PC'en's mikrofon eller linje inngang.

Men, hvorfor ikke kjøpe JVCOMM32 heller. Billigere og kan brukes til mer enn værfax. Du downloader det fra adressen linken tar deg til. Du kan teste det ut før du kjøper det og registrering koster 60 Euro. Også dette programmet kopler du til radioen via lydkortet.

Men som roaldbj også skriver er GRIB filer bedre dersom du har mulighet til å hente slike via e-mail.

Geir :seeya:

Takker. Skal ta en titt på JVCOMM32. Problemet kan være at jeg ikke har den nevnte SSB' en tilgjengelig for testing mellom denne og PC. Hvilken type kabel er det mellom PC og SSB?

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...