Gnisten Startet 18.April.2008 Del på Facebook Startet 18.April.2008 Er det noen som har erfaringer med å koble Wheatherfax 2000 mot SSB av type ICOM IC-M710? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
roaldbj Svart 19.April.2008 Del på Facebook Svart 19.April.2008 Jeg kjenner ikke ICOM IC-M710, men ut fra spesifikasjonen så den imponerende ut - prisen var jo også utrolig. Jeg har tidligere brukt Wheatherfax 2000 og en NASA HF-3/W kortbølgeradio (SSB). Jeg brukte bare en kompakt kortbølgeantenne fra NASA. Jeg klarte å få inn værfiler på enkelte tidspunkter særlig tidlig morgen enkelte steder i Danmark. Men kvaliteten kunne være så som så. Nå satser jeg på å laste ned gripfiler over nettet. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 19.April.2008 Del på Facebook Svart 19.April.2008 (redigert) Dersom det er lydkort versjonen av Weatherfax 2000 trenger du en audiokabel mellom radioen's headset uttak og PC'en's mikrofon eller linje inngang. Men, hvorfor ikke kjøpe JVCOMM32 heller. Billigere og kan brukes til mer enn værfax. Du downloader det fra adressen linken tar deg til. Du kan teste det ut før du kjøper det og registrering koster 60 Euro. Også dette programmet kopler du til radioen via lydkortet. Men som roaldbj også skriver er GRIB filer bedre dersom du har mulighet til å hente slike via e-mail. Geir Redigert 19.April.2008 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Gnisten Svart 19.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2008 Dersom det er lydkort versjonen av Weatherfax 2000 trenger du en audiokabel mellom radioen's headset uttak og PC'en's mikrofon eller linje inngang.Men, hvorfor ikke kjøpe JVCOMM32 heller. Billigere og kan brukes til mer enn værfax. Du downloader det fra adressen linken tar deg til. Du kan teste det ut før du kjøper det og registrering koster 60 Euro. Også dette programmet kopler du til radioen via lydkortet. Men som roaldbj også skriver er GRIB filer bedre dersom du har mulighet til å hente slike via e-mail. Geir Takker. Skal ta en titt på JVCOMM32. Problemet kan være at jeg ikke har den nevnte SSB' en tilgjengelig for testing mellom denne og PC. Hvilken type kabel er det mellom PC og SSB? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
MB Keila Svart 20.April.2008 Del på Facebook Svart 20.April.2008 Jeg har en IC-M710 som jeg har lekt litt med. Bruker SeaTTY software. Sjekk nederst på hjemmesiden min. Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 20.April.2008 Del på Facebook Svart 20.April.2008 Hvilken type kabel er det mellom PC og SSB? Mener jeg gikk fra ext. speaker bak på radioen til mic på PC. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.