Fjordrafting Startet 19.April.2008 Link til dette innlegget Startet 19.April.2008 Hei Er en smule nyskjerrig her, er det mange her som har RIB båter i 25 fot ++ ?? Selv har jeg to stykker, begge av merke revenger. Den ene med 2 x 250 hk utenbordsmotor, den andre med 2 x 350 hk utenbordsmotor. Disse brukes riktignok i nærings virksomhet, men jeg har mange fine turer på kysten, og tildels litt offshore. Kjøre også båtene året rundt, har hatt mange fine vinterturer også. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Mulligan Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 De som kjører endel stor RIB, skulle lese litt om hva Dr. Ullman sier om hva det gjør med kroppen, og hva som kan gjøres. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 20.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 De som kjører endel stor RIB, skulle lese litt om hva Dr. Ullman sier om hva det gjør med kroppen, og hva som kan gjøres. Vi bruker allerede seter fra Dr. Ullmann. Dette er blitt mere utbredt etterhvert. Men det er også viktig å ha skikkelig utformede skrog. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Mulligan Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Jeg har kjørt båter med full "Ullmanncockpit". Altså med styre istedetfor ratt og gass/gir. Etter noen minutter vil du ikke ha noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 20.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Jeg har alt untatt "moped" styret, kan godt tenke meg å prøve det. Hvilken størrelse RIB prøvde du det i ? Vi bruker lite ratt med servostyring og gasspaker. Ellers så bruker vi Ullmann konsoll og stoler. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Mulligan Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Den gule og blå rescuebåten i galleriet hans. Fenomenal båt. Er en eldre versjon. I dag er det fly-by-wire. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Og, legger til. I tillegg til komforten ved kjøring i høye hastigheter, er det også overlegent i havn. Du kjører båten med en hånd. Gass/gir sitter på høyre håndtak. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 21.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 (redigert) Hvordan er følelsene med motorene igjennom denne styringen ? Redigert 21.April.2008 av black_pearl (see edit history) Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Mulligan Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 De jeg har vært borte i hadde bare en motor. Men det er som å kjøre en diger vannscooter. Sitér dette innlegget Link to post
Arimar :) Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Heii, jeg har ribb..men det er en 9 foter da trur jeg kjøpte den i vinter sammen med en 6 hester Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.