Rui lui Startet 20.April.2008 Link til dette innlegget Startet 20.April.2008 har fått tak i et kjøleskap som sto i en campingvogn som skulle skrapes.koblet dette til i båten men det "skjedde"ingenting når jeg skrudde på bryteren??har ikke fått testet dette noe mer siden jeg fikk det i dag.men trodde at det skulle være litt lyd fra dette??tar jeg feil.i tillfellet hvor lang tid bør jeg regne med for å få det kaldt?er det bedre å teste det på gass?det er (12v)(gass)(220v) Sitér dette innlegget ] Link to post
Kjell E Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Det er vel snakk om et selvsirkulerende skap, så da er det ingen lyd å høre fra det. Test det på 220 volt først, hvis du skal bruke 12 volt så bør du ha lader på batteriet. Disse skapene er ikke akkurat småforbrukere av 12 volt. Husk også at det må stå nogenlunde i vater. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Ingar Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Dette er et absorbsjonsskap og fungerer ved at det varmes opp. Ja, ikke inni da.. Tilnærmet lydløst, ingen kompressor. I en båt MÅ det gå på gass pga strømforbuket, men meg bekjent finnes det ingen skap i handelen som er beregnet på bruk i båt. Electrolux hadde et for mange år siden og det hadde lukket forbrenning, slik at det ikke kunne sive ut gass i båten hvis flammen slukket (og vakten ikke fungerte). Vanlige campingskap har åpen forbrenning. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 20.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 takker for svar..dette er et Electrolux skap.men vet ikke hvordan man ser at det er innebygget flamme?men kommer ikke til å bruke dette på 12v.blir gass. Sitér dette innlegget ] Link to post
trikkern Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Dersom det er et absorbsjonsskap som har stått ubrukt lenge, kan det hjelpe å snu det på hodet en stund. Da begynner det som oftest å virke igjen. Glem ikke å ta ut pilsen før du snur skapet . Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 20.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 oki Sitér dette innlegget ] Link to post
Mix Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 .blir gass. Hvis dette er et skap som ikke er godkjent for bruk i båt får du null igjen på forsikringen ved en eventuell brann. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 20.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 ja det er jo og noe å tenke på..står det på skapet det da? Sitér dette innlegget ] Link to post
Mix Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Vet ikke, du får se etter, aner ikke hvilket skap du har. Er det et skap fra campingvogn er det tvilsomt det er godkjent for båt. Det er svært få som er det. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 20.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 ok.skal se etter i måra. Sitér dette innlegget ] Link to post
Mix Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Finner du et slikt merke med konformitetserklæringsnummer elns skulle det være i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 20.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 ok.skal se etter dcet merke i morgen.takk skal du ha Sitér dette innlegget ] Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.