Jump to content

Hvor kjøpe servicemanual for Yanmar 3QM30 HG

Gstein

Recommended Posts

:flag:

Hei,

en manual får du kjøpt hos www.amazon.co.uk.

Den heter Seloc Yanmar Inboard Diesel: 1975-98. Cpvers all QM, GM/HM, 4JH and 4JH2 series. Meget god og instruktiv.

Jeg har 4JH2-UTE motor selv. Du kan også sjekke Minards Diesel i Australia der har jeg fått hele verkstedmanualen m.m.

Ligger vel også noe på BP - dokumentarkivet

Hilsen

Haba

Redigert av Haba (see edit history)
  • 2 uker senere...

YANMAR 3QM 30HG – 1986 mod.Motoren har dobbel kjølevannspumpe – dvs. at selve motorblokken er ferskvannskjølt (kjølkjølt) og eksosrøret er saltvannskjølt. Pumpene, som er impellerpumper, ligger utenpå hverandre og drives av samme aksel. Ferskvannspumpen (som ligger nærmest motorblokken) er originalprodusert av Yanmar. Saltvannspumpen (som ligger ytterst) er spesialbygd her i Norge av Nogva Motorfabrikk for påmontering på Yanmars dieselmotorer. Yanmar Norge kan så vidt jeg vet ikke lenger skaffe reservedeler til saltvannspumpen, bortsett fra impellere. Kjenner noen til en leverandør av slike deler ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...