Gstein Startet 20.April.2008 Link til dette innlegget Startet 20.April.2008 Hvor kan man få tak i en servicemanual til Yanmar 3QM30HG - 1986 modell ? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 'Kan denne brukes ? Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Haba Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 (redigert) Hei, en manual får du kjøpt hos www.amazon.co.uk. Den heter Seloc Yanmar Inboard Diesel: 1975-98. Cpvers all QM, GM/HM, 4JH and 4JH2 series. Meget god og instruktiv. Jeg har 4JH2-UTE motor selv. Du kan også sjekke Minards Diesel i Australia der har jeg fått hele verkstedmanualen m.m. Ligger vel også noe på BP - dokumentarkivet Hilsen Haba Redigert 20.April.2008 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gstein Svart 21.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Mange takk for hjelpen ! Mvh Gstein Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Du finner en 'GM-HM workshop manual' gratis på http://motoren.ath.cx/menus/yanmar.html Sitér dette innlegget Link to post
Gstein Svart 1.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 YANMAR 3QM 30HG – 1986 mod.Motoren har dobbel kjølevannspumpe – dvs. at selve motorblokken er ferskvannskjølt (kjølkjølt) og eksosrøret er saltvannskjølt. Pumpene, som er impellerpumper, ligger utenpå hverandre og drives av samme aksel. Ferskvannspumpen (som ligger nærmest motorblokken) er originalprodusert av Yanmar. Saltvannspumpen (som ligger ytterst) er spesialbygd her i Norge av Nogva Motorfabrikk for påmontering på Yanmars dieselmotorer. Yanmar Norge kan så vidt jeg vet ikke lenger skaffe reservedeler til saltvannspumpen, bortsett fra impellere. Kjenner noen til en leverandør av slike deler ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.