Trond C Startet 20.April.2008 Del på Facebook Startet 20.April.2008 Hei. Jeg har en Honda 30hk påhenger fra 1997 som i år ikke vil kjøle seg. Det kommer ikke kontrollstråle og så vidt jeg kan se heller ikke vann ut med eksosen bak midt på stammen. Jeg har staket opp slangene ut for kontrollstrålen, men de er åpne, og det går ikke særlig å stake innover der de er festet i motoren. Nå har jeg tatt båten på land og skal prøve å finne ut av dette, men jeg har ikke skrudd på stammen på en påhenger siden jeg hadde en Crescent 4 hk da jeg var 15, og der var det luftkjøling! Mine tanker går i retning av at det enten er impelleren, går ut fra den har en slik, som er gåen, eller at irr/blåskjell har tettet en kanal et sted. Motoren har stått på båten siden den var ny, for en stor del året rundt på sjøen. Denne vinteren har den stått nede, altså ikke vippet opp over overflaten. Er det noe poeng i å prøve å sette trykk på kjølesystemet nedenfra, enten med vann/høytrykkspyler (det er en sånn plugg til slange for å skylle med ferskvann) evt. trykkluft? Eller kjøre den i en bøtte med utblandet systemrens? Eller er det like greit å begynne å skru av undervannshuset - i så fall, hvis det ikke sitter helt fast, kan jeg regne med å få det greit på igjen eller sitter jeg med en lang aksling med splines som ikke vil inn i sitt leie oppi motoren igjen , og vil jeg finne impellerren der inni ? Hadde vært greit med en verkstedsmanual, den som fulgte med er begrenset til lett service Tips? Motoren er denne - alltid greit med litt bilder Sitér dette innlegget Link to post
Trond C Svart 20.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2008 Det var tre, ikke bare to hull der kontrollstrålen pleide å komme. Det siste så jeg ikke på sjøen, lett staking og nå er alt i orden! Lønner seg å sjekke skikkelig før man stresser Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 20.April.2008 Del på Facebook Svart 20.April.2008 bra at du fikk fikset det Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.