roaldbj Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 Hvorfor lurer du egentlig på dette?I min enfoldighet tenkte jeg at jeg hver vår kunne måle syrevekten med Leica DC60 for å kontrollere om batteriene har kapasitet til en ny sesong. Jeg ble fasinert over hvor enkel avlesningen på Leicaen er. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 Og her kommer jeg - kverulanten. Har noen av dere "grossister i teoretisk kunnskap" lagt merke til at trådstarteren har forsvunnet for lenge siden? Det dere skriver er helt riktig, med unntak av en del tullete bruk av adjektiver om hvor stor betydningen er. Veldig ofte er det de samme som sitter og forteller hverandre hvor mye de kan og roser hverandre for det. Det er ikke noe galt i å brilljere, det er en naturlig mennesklig egenskap som også jeg lider av (mer enn de fleste), men det kan virke mot sin hensikt. Man skremmer eller forvirrer vekk den man egentlig ønsker å hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 Det Roald holder på med mener jeg er 100% riktig, og jeg anser tråden som verdifull for alle som vil følge etter i hans fotspor. Det med å skape en forståelse av sammenhengen mellom syrevekt og spenning blir nå viktigere siden flere kjøper tette batterier. Vi må ikke glemme at mange båteiere ikke har et forhold til når batteriene er 50% eller 80% utladet og derfor skaper problemer for seg selv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.