Emmer Startet 21.April.2008 Link til dette innlegget Startet 21.April.2008 Hei. Da har jeg endelig fått hentet og kjørt litt med min nye Uttern D55 / 115 Hk Optimax. Det er en sann glede, og nå måtte det bare komme litt mere sol og varme Jeg er helt fersk på båt, og håper noen kan hjelpe med med et par spørsmål. Motoren er nå iflg smartcraft instrumenter innkjørt, har gått ca 5 timer. På fullt pådrag hadde jeg forventet rundt 40 kn, men det stopper seg på 34-35. Får heller ikke mere enn max 5000 rpm på motoren. Hva er det som gjør at jeg ikke oppnår høyere toppfart ? Bevares det er nok med 35 kn, men jeg ser bl.a de båtene som annonseres brukt ligger på 37-40, i tillegg til at forhandler antydet opp mot 40 kn med denne motoren. Da jeg ikke vet hvor nøye bensinmåleren er, har jeg satt en 20 l bensinkanne under aktersofaen på motsatt side av battereriet som reserve. Er dette forsvarlig ? Håper å få noen innspill på dette.. Sitér dette innlegget Link to post
Emmer Svart 21.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Ble litt surr dette her. Prøvde å endre tittel, og da ble det plutselig to innlegg. Dette kan sees bort fra.. beklager Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.