nicko79 Startet 21.April.2008 Link til dette innlegget Startet 21.April.2008 (redigert) Etter å ha vært ute i litt stygg sjø sist høst så har jeg hatt en knust keramisk topp fra wallas. Skal nå bytte denne, men lurte på om noen hadde noen gode tips før jeg startet? Den kostet litt så jeg har lite lyst å kjøpe enda en... Redigert 21.April.2008 av nicko79 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nicko79 Svart 23.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 Ja da får dere ha takk for "alle" gode tips Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 Hva er det du trenger tips til? Montering/demontering? Reservedeler? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
nicko79 Svart 23.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 Trenger tips om hvordan dette kan gjøres på mest mulig skånsom måte...det er veldig trangt, kan jeg smøre pakningene med noe før jeg skyver platen inn! Må jeg tette med mer enn de pakningene som fulgte med? (var limet den gamle) Alle tips hjelper meg... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 Nå tror jeg ikke det er så mye brukererfaring å hente. Selv har jeg hatt mitt Wallas Safeflame 100x i 15-20 år nå, og har aldri hørt om noen som har knust toppen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
gunped Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 På forrige båten jeg kjøpte hadde toppen sprukket.Kan ikke huske annet enn at å skifte den var ren plankekjøring.Den gamle var ikke limt,og dette ble heller ikke gjordt med den nye. Sitér dette innlegget Link to post
nicko79 Svart 24.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Nå tror jeg ikke det er så mye brukererfaring å hente. Selv har jeg hatt mitt Wallas Safeflame 100x i 15-20 år nå, og har aldri hørt om noen som har knust toppen.Lars H. Et krus falt fra 40cm...og da var d gjort! Båten var like mye under som over sjøen i bauen, og da spratt kruset ut av plassen sin Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Ille, ille! Har selv hatt slike nestenuhell. Hva kostet forresten en ny topp? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ludde Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Har byttet en slik på en av mine båter for noen år siden, og det er enkelt gjort. Skru av listene, løft opp og legg på plass den nye toppen, så vidt jeg husker. Vanskelig er det ikke så dette får du fint til. Prisen på Ceran topper er en annen historie, disse er dyre!!!! Vil tippe at en ny topp koster i størrelsesorden kr. 1.500 - 1.800,-, og det kan bare kalles styggdyrt. Lykke til Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
fjordbuss Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Har en sånn liggende et sted... Sitér dette innlegget Har konvertert, Bavaria 39 cruiser. Link to post
nicko79 Svart 27.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 Betalte 2500,- direkte fra Wallas Norge...dyr ja Sitér dette innlegget Link to post
nicko79 Svart 22.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Plankekjøring var det ikke, et enormt press under plata og skyve den inn var ikke enkelt! Så den sprakk igjen når platen nesten var på plass. Nå må jeg få noen til å bytte platen for meg for dette tør jeg ikke en gang til.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.