Jump to content

Selge båtutstyr-beste salgskanal

ynroenn

Recommended Posts

Sitter med en del "Overflødig" båtutstyr (bla. 6hk påhengsmotor, dreggholder fra ILAS, Fenderholdere og Autopilot, type rattpilot) som jeg har tenkt å selge. Vurderer å legge det inn på markedet her på baatplassen, men er alikevel litt bekymret da jeg ser det ligger mange gamle annonser inne, noe som kan tyde på at mye ikke blir solgt. Hva er deres erfaringer folkens? Baatplassen/Finn.no eller qxl.no ?

Mja, også jeg synes at det finnes mange lesere

som ikke en gang vet at det finnes noe markedet her på BP.

Ellers ville jeg undre meg om hvorfor at den ikke blir brukt mer.

Det finnes jo minst tre gode grunn:

a) Det er sikkert alle som har noe liggende som godt kunne bytte eieren

b) Å annonsere på BP koster nix

c) Det finnes mer enn 12.000 båtgale, pluss besøkere, som kunne lese annonsene.

Kanskje at Ingar vet noe om statistikken?

Ellers, selfølgelig helt uten at jeg kan se bare noe nytte for meg, (:rolleyes::sweat:)

kunne BP-styringen jo forfatte og sende en beskjed til alle medlem.

....hvis, ja hvis, det kan være ønskelig i det hele tatt.

Jeg tror nemelig at dette ville bli meget mye ekstraarbeid med nødvendig administrasjonen og.

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Problemet er vel heller at folk er slappe og ikke sletter annongsene når varene er solgt.

Dette er nok også et problem på finn. Ringte på fire båtannonser i fjor sommer. På to av dem fikk jeg meget sure svar om at båtene var solgt. De to neste var hyggelige, men også de var solgt. Annonsene hadde ligget lenge ute, og lå fortatt ute i flere månerder senere. Forsøkte så to per e-post, uten å få svar. Siden ringte jeg kun på nye annonser, og kjøpte første båten jeg fikk positivt svar på. Skal sies at alle båtene var prosjekter i lavere prisklasser, selv om det ikke burde unnta selger for normal orden og oppførsel. Har hatt kontakt med noen særdeles hyggelige selgere gjennom finn i den senere tid, men ringer kun på helt ferske annonser.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...