Jump to content

Pappa har kjøpt seilbåt - hvordan får jeg tips om seiling?

Arimar :)

Recommended Posts

Vær med pappa på tur du, og se hva han gjør og spør hvorfor han gjør det.

Du lærer fort dette med trimmingen av seilene når du er ombord i båten. Lesing er oppskrutt, en blir ikke flink av det...

Dessuten er du så ung enda at du kan melde deg inn i en Seilforening og gå på en seilskole og seile optimistjolle sammen meg mange andre 12 år gammle gutter :smiley:

Hvor i landet bor du?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

......sammen meg mange andre 12 år gammle gutter :smiley:

Og jenter :wink:. Seilaren er så bevandret (på tross av sinn unge alder) i vårt miljø, at han har glemt at før praksis så kommer boklig lærdom og her finnes det mye lettfattelig stoff å ta fatt på via biblioteket o.l. som du så følger opp når du er ombord i skuta deres. Undertegnede begynte karrieren på biblioteket i forrige århundre som så ble fulgt opp med en seiljolle. Et råd til slutt. Pass deg så du ikke blir hekta på dette miljøet - for det finnes ingen kur mot denne sykdommen :sailing:.

Og velkommen til forumet :flag:

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Først praksis, så teori - så parksis igjen. Det er veien å gå :wink:

Det sier jeg etter 3 års erfaring som instruktør i seiling.

Det kjekkeste er jo å gå på kurs sammen med andre jenter og gutter å slippe å lese selv. Er du som gutter flest så regner jeg med at Arimar ikke er så glad i å lese? :lol:

Men vær rask! De fleste kurs starter i disse tider. Jeg starter med 2 kurs neste uke!

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...