Arimar :) Startet 21.April.2008 Link til dette innlegget Startet 21.April.2008 jeg er en gutt på 12 år som har en far som har kjøpt seilbåt i vinter(en maxi fenix;)) også er det sånn at bare pappa har seilt før...så... noen som har noen tips mvh arimar:) Sitér dette innlegget Link to post
tilsjos.no Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 (redigert) Hallo Arimar. Jeg har ikke mye peiling på seiling, men beste rådet fra meg er å lese i seilbøker og være med faren din, og se hva han driver med Mvh Til Sjøs Redigert 21.April.2008 av Til Sjøs (see edit history) Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Seilaren Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Vær med pappa på tur du, og se hva han gjør og spør hvorfor han gjør det. Du lærer fort dette med trimmingen av seilene når du er ombord i båten. Lesing er oppskrutt, en blir ikke flink av det... Dessuten er du så ung enda at du kan melde deg inn i en Seilforening og gå på en seilskole og seile optimistjolle sammen meg mange andre 12 år gammle gutter Hvor i landet bor du? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
sandman1 Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Bittelite donaldhefte; "Seiltrim på timen" forfattet av en Dedekam (rart navn), utrolig lettvint og lettfattelig, selv for en maskiningeniør.... Anbefales på det sterkeste, finnes muligens på bibliotek? Sitér dette innlegget KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post
Jawik Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 (redigert) ......sammen meg mange andre 12 år gammle gutter Og jenter . Seilaren er så bevandret (på tross av sinn unge alder) i vårt miljø, at han har glemt at før praksis så kommer boklig lærdom og her finnes det mye lettfattelig stoff å ta fatt på via biblioteket o.l. som du så følger opp når du er ombord i skuta deres. Undertegnede begynte karrieren på biblioteket i forrige århundre som så ble fulgt opp med en seiljolle. Et råd til slutt. Pass deg så du ikke blir hekta på dette miljøet - for det finnes ingen kur mot denne sykdommen . Og velkommen til forumet Redigert 21.April.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Seilaren Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Først praksis, så teori - så parksis igjen. Det er veien å gå Det sier jeg etter 3 års erfaring som instruktør i seiling. Det kjekkeste er jo å gå på kurs sammen med andre jenter og gutter å slippe å lese selv. Er du som gutter flest så regner jeg med at Arimar ikke er så glad i å lese? Men vær rask! De fleste kurs starter i disse tider. Jeg starter med 2 kurs neste uke! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Jawik Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Det sier jeg etter 3 års erfaring som instruktør i seiling. Men så e jo du siddis og da er jo alt tillat . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Arimar :) Svart 22.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Heeii, jeg er en gutt på 12 år.... jeg pappa, mamma og søsteren min har kjøpt båt(mest pappa egentlig)... men så er det sånn at bare pappa har seilt før, og det er jo stort sett jeg og pappa som er ute på vannet.. noen som har noe erfaring med seiling som kan gi meg noen tips? Mvh Arimar:) Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Du spurte om det samme i går, og du fikk svar. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=40210 Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Ingar Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Har slått sammen emnene. Arimar, du trenger ikke å starte et nytt emne selv om du har flere spørsmål, bruk det emnet du allerede har startet. Da flyttes det til toppen slik at alle ser det. Lykke til med seilingen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.