Idefix Startet 12.Mars.2004 Del på Facebook Startet 12.Mars.2004 Skal installere el. lensepumpe i tillegg til den manuelle jeg har fra før. For å spare batteri vurderer jeg å koble tilbakeslagsventil på slangen. Er dette mer leamikk enn smart og bare gir merbryderi ved vinterlagring? Kan dette evt. stå med frostvæske uten at det tar skade. Noen som har erfaring ? Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 12.Mars.2004 Del på Facebook Svart 12.Mars.2004 Skal installere el. lensepumpe i tillegg til den manuelle jeg har fra før. For å spare batteri vurderer jeg å koble tilbakeslagsventil på slangen. Hvordan kan du spare batteri med en tilbakeslagsventil på slangen? Ellers er jeg av den oppfatning at hver pumpe bør ha sin egen slange. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 12.Mars.2004 Del på Facebook Svart 12.Mars.2004 Det lurer jeg på også, kanskje han har en Rule 500 computer? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Idefix Svart 12.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2004 Ved å montere tilbakeslagsventil rett etter pumpen, hindrer jeg vannet som er i slangen mellom tilbakeslagsventilen og skrog-gjennomføringen i å renne tilbake igjen, slik at pumpen må pumpe dette ut nok en gang neste gang den jobber. 19 mm * 90 cm. blir noen liter i døgnet som evt. må pumpes ut to ganger. Får å klargjøre: el. pumpen skal ikke ha noe med den manuelle å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Skin Svart 12.Mars.2004 Del på Facebook Svart 12.Mars.2004 Jeg tror det er svært lite å spare på å innstalere tilbakeslagsventil. Tilbakeslagsventil vil også gi en høyere motstand for lensevannet, så lavere strømforbruk kan du nok se bort fra. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 12.Mars.2004 Del på Facebook Svart 12.Mars.2004 Skal installere el. lensepumpe i tillegg til den manuelle jeg har fra før. For å spare batteri vurderer jeg å koble tilbakeslagsventil på slangen. Er dette mer leamikk enn smart og bare gir merbryderi ved vinterlagring? Kan dette evt. stå med frostvæske uten at det tar skade. Noen som har erfaring ?HeiDet du kan spare ved å montere tilbakeslagsventiler er skroggjennomføringer. Du kan bruke samme skroggjennomføring til f.eks. to utslagsvasker. Jeg har mer enn en "multifunksjonsgjennomføring". PUH ! En annen ting er at det ikke kommer (mye) vann inn gjennom gjennomføringen ved høy sjø eller kregning. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.