hifo Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 oy rits . du her en jo :-) . flott båt det der. hva er vekt, fart, hk motorer og slikt på din? er ikke disse noe tungdrevne? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
RITS Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 oy rits . du her en jo :-) . flott båt det der. hva er vekt, fart, hk motorer og slikt på din? er ikke disse noe tungdrevne? Takk for det hifo, du er tydeligvis ein kar med sans for klassisk design For detaljar kan du sjå i erfaringsdatabasen, her ligg det data på 2 stykk. Båten er både tung og tungdreven, han er 4,11 mbrei og det er antyda 12,5 tonn med fulle tankar (1200 l diesel og 400 l vatn) I tillegg til eit solid skrog og halve regnskogen i innredninga er det 5 kw generator og 3 cm radar med fargeskjerm frå -84, det blir nokre kilo ut av det også. VP TAMD 70 E med gear veg ganske nøyaktig 1 tonn kvar og gir ( eller gav ein gong i tida ) 318 hk kvar. Eg har sett 25 knop på loggen med slakke tankar og nysmurd skutebunn, med ferielast mister eg eit par knop. Marsjfart ligg på fine 17-18 med 2100 o/min. Samla sett har eg vanskeleg for finna ein båt som skulle gje meir for pengane, trur eg må doble innsatsen for å få noko som er tilsvarande eller betre Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP Link to post
hifo Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 enig at man får veldig mye båt for pengene.. kunne godt kjøpt en selv , men så var det pengene da :-( ligger en på finn med lik motorisering som din til 870 båtlapper :-) rogaland. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
SveinHa Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 Denne tråden blir vel litt mangelfull uten SS Norway: Selv om noen av de moderne cruiseskipene også ser ganske bra ut så er det noe eget med de eldre. Skjønner jo hvorfor SS Norway blir hugget opp men det er jo likevel tragisk at hun blir spiker... Noen som finner et godt bilde av SS Norway i full fart på åpent hav? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
-Matros- Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 Der? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
gimi Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 "Norway" var mye mer stilren før de bygde på de 2 øverste etasjene. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 Enig i det. Slik som her (SS France): Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Tranen2 Svart 13.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2008 I alle fall ikke denne! Den nye "sundbåten" i Kristiansund er et miserabelt forsøk på å konstruere en båt. Den ble designet av et norsk firma og bygget i Polen. Den ble ca 4 ganger så tung som den opprinnelig var ment å bli... Et must å bli med en runde rundt til de 4 øyene som byen består av. Du formelig kjenner av bevegelsene i båten at den går like fint som et badekar i sjøen! P.S. Kontrastene er store til den flotte seilbåten i bakgrunnen... Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
27 knop Svart 13.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2008 I alle fall ikke denne! Tull og tøys! Var ei herlig ferje vi skulle hatt fler av i landet!! Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 13.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2008 Du får den sikkert billig... brukes ikke når det er krusninger på havna Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Puffin Svart 13.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2008 Viknes har jo absolutt sin egen stil, og jeg liker de største. De er STILIGE Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 13.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2008 (redigert) Hei! Denne er fin, synes jeg! Trivelig, sjødyktig og uten kalesje. Kan brukes hele året! Mvh. Strawberry Redigert 13.Oktober.2008 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Enes 44 Svart 13.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2008 Må vel si at jeg liker godt båten til svigers. Fairline Squadron 62. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 13.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2008 denne var jo stilig (vis den finnes... corvette??)' Er ikke dette en Malibu tro? Mener å huske de bygde noen slike "special edition" båter på oppdrag for Chevrolet. Muligens så sent som i 2008. Ellers er det jo mye lekre båter blandt vannski/wakeboardbåter. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
«Sjøbris» Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Jennipher er en nydelig båt. Det er mye vakkert å se på hjemmesiden der. Vi var så heldige å treffe båtbyggeren Thore Berntsson nå i ferien. Han og fruen hadde bilder på kameraet, og der fikk vi det første glimtet av Jennipher. Mamma og pappa har også vært på utstilling der Jennipher var. Mamma fortalte at Thore Berntsson høflig forklarte og viste frem hele båten, men hun klarte ikke å følge med, hun hadde nok med å bare ta inn det flotte synet. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Jeg har likt Tresfjord Ultra siden jeg kunne si styrbord og babord. Ellers så er det alltid noe fint med ens egen båt... og de minnene man har, og alle de turene man gleder seg til. Ingen av disse båtene er vel akkurat det fineste i verden... Men, dersom man legger drømmene på et anstendig nivå så kan de gå i oppfyllelse. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
MrNice Svart 14.Januar.2016 Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 Min favoritt :) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 14.Januar.2016 Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 Syns denne gjør seg godt, Mochi Craft 54. Ellers er jo J-Class-båter fine da, f.eks. Endeavour. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 14.Januar.2016 Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 Hei, Her er den, og merk dere godbiten til høyre I bildet, som var så vennlig at hun poserte da jeg tok noen bilder: https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2802/img_2785.jpg Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 14.Januar.2016 Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 Dette ble litt feil. Jeg og kjæresten sto på en topp 70-80 meter og hun tok en serie bilder av båten med tanke på et eventuelt salg i fremtiden. Det var først når vi kom hjem og kikket på bildene vi oppdaget at hun dukket opp midt i billedserien. Ingen av oss la merke til henne, men vi fikk oss en god latter. Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 14.Januar.2016 Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 Skjønner ikke spørsmålet ! Men svaret er åpenbart Sitér dette innlegget Link to post
StiiS Svart 14.Januar.2016 Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 Windy generelt er fine båter, Grand Mistral er drømme båten. Foreløpig holder jeg meg til Windy 7800 syns den er kjempe lekker Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.Januar.2016 Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 Kanskje ikke stiligst i verden, men i Norge syns jeg disse to er vakre. Charm er kanskje den stiligste men som en sakte fart gubbe ville jeg nok foretrukket Strandviken. Den eldste utgaven med bua vinduer og gummilister er rett og slett lekker. Når jeg blir pensjonist må jeg lete opp en sånn. Utstyre den tidsriktig og kose meg med stil i sakte fart på fjorden :-) Sjekk de linjene da! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 15.Januar.2016 Del på Facebook Svart 15.Januar.2016 (redigert) Jeg synes Princess V-42 er en av de peneste båtene jeg vet om. Ser femdeles helt up-to-date ut, selv om den har vært på markedet siden 1994 som V-39..Artig å se disse gamle trådene dukke opp fra dypet igjen. Synes fortsatt de to båtene jeg la ut bilde på for snart 8 år siden er stilige båter den dag i dag :-) Princess V48 (den gamle med 2 x TAMD 75p eller D9 500/575 på strake aksler) er også noe av lekreste jeg vet om og har synes det siden de kom for ca 13 år siden. På flybridge er den nye og uoppnåelige P43 vanvittig lekker Man kan ikke få alt man drømmer om, så er heldigvis god fornøyd med min egen også når det gjelder utseende for en Trawler, men stiligst i verden skal jeg ikke påstå at den er ;-) Redigert 15.Januar.2016 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
adeneo Svart 15.Januar.2016 Del på Facebook Svart 15.Januar.2016 For å sitere meg selv, med noen små oppdateringer ... Fritidsbåt med motor - nyere 1. Mulder "eleonore" 2. Frauscher 717GT (motorboat of the year 2010) 3. Frauscher 858 4. Alpha Z Fritidsbåt med motor - Klassikere? 1. Ferrari Hydroplane - 1953 2. GarWood Speedster 3. Riva Aquarama 4. Chris Craft Cobra Pinnebåter 1. Gunboat 2. Scheherazade 3. Swan Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.