Jump to content

bestille Mercruiser propell fra USA?

Falx

Recommended Posts

Hei

Jeg har er MCM Mercruiser 7.4 L, 330 hk, med et Bravo II drev, 1992.

Jeg har desverre ikke så mye greie på propeller, men nå står det en Mirage plus 15 1/4 X 19 RH SS 3 Blade på. Har kjørt med denne i 2 år, men får ikke turtallet opp til 4800 (kun til 4200-4300). Så jeg mangler ca 400 for et tilfredstillende resultat. Har derfor rådført meg med mitt verksted, og de anbefaler derfor Mirage Plus 15 1/2 X 17 RH SS 3 Blade.

Det betyr vel at diameter går ned (fra 15 1/4 til 15 1/2) og pitch'en fra 19 til 17 tommer. Så valget virker logisk nok. Men denne propellen skal de ha 12000 for , noe jeg syntes er helt j..... dyrt. På nettet i statene

http://www.mercruiserparts.com/SelectProp2...us&pitch=17

ligger disse til en helt annen pris. Har ikke så mye peil på å bestille sånt fra USA, hva koster evt importen på en sånn en? De veier jo en del?

Alternative aktører her i Norge?

Noen flere ideer? Har lett på finn, men fant ingen der som passet.... Har også googlet Mirage Plus på google.no, uten det helt store resultatet ;)

Takker for svar :)

Bavaria Sport 39, 2013 mod.

Jeg kjøpte meg nye manifoldere og risere fra denne butikken i fjor. Gikk helt greit!

Prisen på frakta var dyrere enn produktet der borte...men så var det også 4 kolli totalt 70 kg om jeg ikke husker feil.

Forhørte meg med et frakt firma i norge, og kunne nok spart meg en tusenlapp men butikken kunne ikke sende fra seg varene før de hadde sett at jeg hadde betalt hele summen.

-Jeg skrev faktisk å takket for god service, samtidig som jeg nevnte at de burde markedsføre seg mer her til lands:)

hint hint...

http://inetmarine.com/

• 2 uker senere...

Bestilt og mottat. Gikk som smurt fra mercruiserparts.com. Tok ca en uke før en fyr fra UPS stod utenfor.

Og prisen var heller ikke helt avskrekkende, betalte i alt 3521,- inkl frakt og moms. Det er noget bedre enn tilbudet fra verkstedet mitt som skulle ha 12500,- for samme propell.

Takk for alle råd og vink :)

Bavaria Sport 39, 2013 mod.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...