Jump to content

Askeladden Voyager 705

Lappen

Recommended Posts

Jeg er stolt eier av en 2001 modell Askeladden Voyager med en 220HK Diesel motor. Nettopp kjøpt og fikk den på vannet i dag! :-) I den forbindelse ønsker jeg å kunne diskuttere/ høste erfaringer fra andre eiere av samme type båt. Jeg er ny til inbords motor og har masse spørsmål fra de enkleste ting til sikkert mer vanskelige ting.

F.eks:

- Er det noen som har erfaring med at motorluken er vanskelig å få igjen?

- Finnes det bedre fester for de bakre benkene?

- Må man lufte ut motorrommet før man starter båten?

- Er det en fornuftig/ enkel måte å ta ta ned og lagre kallesjen på?

- Er det noen som har erfaring med gummibåt bak? Blir det for tungt for båten? hvilken gummibåt burde jeg velge? Skal ha den i hovedsak for 2 gutter 9 og 11 år som skal lære seg båtvett

Ser frem til å høre om noen har noen innspill.

mvh

Lappen

Hei Lappen:)

Gratulerer med ny båt:) Jobber te dagen hos Askeladden, og vi bruker fremdeles "snappert" låsene på sidebenkene..regner med det er disse du mener?

Når det gjelder utlufting, mener eg alltid at en utlufting om man har diesel eller bensin installasjon, er viktig..man vet aldri:( Men helt klart mindre nødvendig i en diesel-båt.Når du tenker på feste av gummibåt, ville eg ha kjøpt hurtiglås til badeplattformen og en gummibåt som ikke ble så brei at vinden tar den under fremdrift. Voyageren er jo 265 i bredde,så mye større enn dette er ikke å anbefale.

Stolt Fjordeier:)

Gratulerer med ny båt,og takk for sist. Jeg bruker å kjøre motorvifta litt før start for sikkerhets skyld. Hvis det er strammeskruene til motorluka du mener , så må de skrues ned litt før du lukker og strammer de igjen. Akterbenke festene på min er nesten litt for stramme , så de er nok sikkert bare slitt. I følge tidligere svar så brukes de i dag så det er mulighet for nye. Hvis du mener lagring når du er på sjøen , så setter jeg min opp til "targabøyle" fungerer utmerket.

kjapt og greit.

J.Gotaas

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...