Jump to content

Kjekk Handholdt GPS

Birchwood 320

Recommended Posts

Gidder ikke oversette

Garmin

2-Way Radio And GPS

The Rino 110 is a GPS-enabled handheld that integrates radio functionality to provide two-way communications.

This waterproof radio can send communications up to five miles (using GMRS channels), and can "beam" your exact location to another Rino user within a two-mile range (on the FRS spectrum) using "Position Reporting".

And because the Rino 110 has standard FRS capabilities, you can talk to friends or family who own conventional FRS radios.

Features Include:

WAAS-enabled GPS receiver

22 communication channels: 1-14 FRS, 15-22 GMRS

38 sub-audible squelch codes per transmission channel for semi-private radio communications

Transmit distance: up to 2 miles using FRS, up to 5 miles with GMRS

External voice activation (VOX)

Ergonomic design for one-handed operation, with Call, Press-To-Talk (PTT), and Page mode buttons on the side, Power/Backlighting button on top, and Volume and Zoom buttons in front

Unique 5-way cursor for channel selection and volume adjustment in FRS/GMRS mode, and quick map panning, entering, and selecting functions in GPS mode

Built-in worldwide city point database, with 1 MB of internal memory for downloading additional points-of-interest data from a MapSource Points of Interest CD.

Comes with belt clip, wrist strap, owner's manual and quick start guide.

Bilde

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Jeg skal kjøpe meg en handholdt GPS og tar gjerne mot råd for valg av merke og type. Har kommet til at jeg ikke trenger å finne opp hjulet selv denne gangen. Har en følelse av at mange av dere båtfolk innehar en stor kompetanse når det gjelder valg av en slik "duppedings". Noen spesielle krav har jeg ikke, men om det foreks. er mulig å koble den til en ekstern strømmkilde eller pc er vel ingen ulempe. Ett stkkord er kanskje "mest mulig morro for pengene..."

Båten har sin faste plass i hagen.......

Garmin har glemt en forkortelse: CRAP (Completely Ridiculous Acronym Phenomena)

Ehhhh.. Og hva betyr det??

Tja, Krapylet kan vel foklare selv, men CRAP betyr jo på engelsk skrot / søppel / dritt, og det i parantesen antyder vel en forkortelse for komplett tåpelig "fenomen", altså en temmelig sterk karakteristikk av en stakkars GPS...  :cheers:

Tja, Krapylet kan vel foklare selv, men CRAP betyr jo på engelsk skrot / søppel / dritt, og det i parantesen antyder vel en forkortelse for komplett tåpelig "fenomen", altså en temmelig sterk karakteristikk av en stakkars GPS...  :wink:

Hehehe.. jøsses ja.. Ser det når eg leste litt mer nøye..

Jau.. Morsomt.. :lol: :lol:

Den ene GPS'en med kart kan jo bruke BlueChart®, + en del andre typer.. Hadde sansen for dette eg da..

Fjord 27 AC TMD40

Jeg skal kjøpe meg en handholdt GPS og tar gjerne mot råd for valg av merke og type. Har kommet til at jeg ikke trenger å finne opp hjulet selv denne gangen. Har en følelse av at mange av dere båtfolk innehar en stor kompetanse når det gjelder valg av en slik "duppedings". Noen spesielle krav har jeg ikke, men om det foreks. er mulig å koble den til en ekstern strømmkilde eller pc er vel ingen ulempe. Ett stkkord er kanskje "mest mulig morro for pengene..."

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på modellutvalget til Garmin. Garmin har et stort utvalgt av håndholdte  i alle prisklasser. Skal du ha en som er rimelig ville jeg sett på f.eks Garmin 72.

Til å begynne med, svaret mitt var helt OT, kjeft for det mottas med bøyd nakke.

Neida, jeg klaget på ingen måte på dette lille kjekke apparatet. Sikkert nok en vellykket repackaging av eksisterende teknologi fra Garmins side.

Jeg blir bare helt enkelt sprø av disse forkortelsene (acronyms) som slenges rundt, særlig i amerikanske trykksaker.

Hva i huleste er FRS og GMRS forkortelse for?

GPS, WAAS, VOX, PTT, CD og CRAP har jeg fått med meg.

Store Norske Kullseilingskompani.

Til å begynne med, svaret mitt var helt OT, kjeft for det mottas med bøyd nakke.

Neida, jeg klaget på ingen måte på dette lille kjekke apparatet. Sikkert nok en vellykket repackaging av eksisterende teknologi fra Garmins side.

Jeg blir bare helt enkelt sprø av disse forkortelsene (acronyms) som slenges rundt, særlig i amerikanske trykksaker.

GPS, WAAS, VOX, PTT, CD og CRAP har jeg fått med meg.

Kanskje du finner det her..

http://www.garmin.com/products/rino130/

:eek:

Fjord 27 AC TMD40

Tror det angir de to båndene som er avsatt til UHF PR-radio. De to har forskjellig senderstyrke (og selvfølgelig batterikapasitet). :flag:

Hva koster så denne "Combien"??

OT: Det begynner å bli GANSKE mange forkortelser å forholde seg til for båtlivet :flag:

Am, FM, SSB, VHF, UHF, SMS, GPS osv. osv :yesnod:  Lista kan sikkert dobbles mange ganger!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Tror det angir de to båndene som er avsatt til UHF PR-radio. De to har forskjellig senderstyrke (og selvfølgelig batterikapasitet). :flag:

Hva koster så denne "Combien"??

OT: Det begynner å bli GANSKE mange forkortelser å forholde seg til for båtlivet :flag:

Am, FM, SSB, VHF, UHF, SMS, GPS osv. osv :yesnod:  Lista kan sikkert dobbles mange ganger!

PRisen blir vel ca 1950 til 3750 fra den minste til den største..

Fjord 27 AC TMD40

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...