Per_A Startet 23.April.2008 Link til dette innlegget Startet 23.April.2008 (redigert) Hei, jeg har en stålbåt som jeg ønsker å fjerne gammelt bunnstoff fra, og starte på nytt på bart metall. Jeg er ute etter en metode som ikke koster skjorta for å fjerne det gamle. Sandblåsing er ikke aktuelt pga. at her ligger mange nypolerte båter. Jeg er MEGET takknemlig for innspill - og kanskje nye tanker også - det er lett å gro fast i et tankemønster når man står ovenfor utfordringer, så jeg håper noen kan bistå. På forhånd takk, Hilsen Per Redigert 23.April.2008 av Per_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 har du tilgang på sandblåseruts..så går det vel an å kle inn båten? Sitér dette innlegget ] Link to post
Gielas Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 (redigert) Vinkelsliper er en fin ting, særlig siden du har stål under. Vil du ha det VELDIG billig; kjøp sliper hos Biltema (ca. 160,-) Redigering: Siden du har mange "nypolerte" ved siden av er det vel bare gamlemåten som gjelder: skrap ned og bruk sandpapir på resten (inntil det blir "bart") Redigert 23.April.2008 av A_NationalAcrobat (see edit history) Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
Tore B Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Siden du skal ned på bart metall er det bare sandblåsing som gjelder. Du har sikkert mist fire strøk med en eller annen to komp. primer under bunnstoffet og det sitter godt. Har lest om en metode med "nålepigging" eller noe sånt. Tror det er en maskin med nåler som flyr fram og tilbake og banker løs rust hvertfall. Hvis man sandblåser med Gritt ( tror det het Stargritt) så støver det ikke så ille. Jeg stod hjemme mellom husene å blåste hele skuta uten at det generte noen. Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Hei, jeg har en stålbåt som jeg ønsker å fjerne gammelt bunnstoff fra, og starte på nytt på bart metall. Hvorfor vil du helt inn til stålet da? Det er en omfattende jobb å fjerne alt og legge på ny primer osv. Jeg pusset bort det gamle bunnstoffet med en vanlig pussemaskin og la på nytt bunnstoff. Ble fint som bare det Helge Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 heter stargritt ja billig sandblåsesand. det eneste er at det er vanvittig vannvittig svart og grisete! kommer inn over alt Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Hei, duxola malingfjerner funket bra på min båt, dog glassfiber. Den tok også primeren som ligger underst. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.