Jump to content

Fjerne bunnstoff fra stålbåt

Per_A

Recommended Posts

Hei, jeg har en stålbåt som jeg ønsker å fjerne gammelt bunnstoff fra, og starte på nytt på bart metall.

Jeg er ute etter en metode som ikke koster skjorta for å fjerne det gamle. Sandblåsing er ikke aktuelt pga. at her ligger mange nypolerte båter.

Jeg er MEGET takknemlig for innspill - og kanskje nye tanker også - det er lett å gro fast i et tankemønster når man står ovenfor utfordringer, så jeg håper noen kan bistå.

På forhånd takk, Hilsen Per

Redigert av Per_A (see edit history)

Siden du skal ned på bart metall er det bare sandblåsing som gjelder. Du har sikkert mist fire strøk med en eller annen to komp. primer under bunnstoffet og det sitter godt. Har lest om en metode med "nålepigging" eller noe sånt. Tror det er en maskin med nåler som flyr fram og tilbake og banker løs rust hvertfall.

Hvis man sandblåser med Gritt ( tror det het Stargritt) så støver det ikke så ille. Jeg stod hjemme mellom husene å blåste hele skuta uten at det generte noen.

Hei, jeg har en stålbåt som jeg ønsker å fjerne gammelt bunnstoff fra, og starte på nytt på bart metall.

Hvorfor vil du helt inn til stålet da? Det er en omfattende jobb å fjerne alt og legge på ny primer osv.

Jeg pusset bort det gamle bunnstoffet med en vanlig pussemaskin og la på nytt bunnstoff. Ble fint som bare det

img_0865.jpg

img_0869.jpg

Helge

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...