Jump to content

Skjerm til PC plotter, Touchscreen-Baklys dimmer

mateco

Recommended Posts

Ok. Der står det jo at den leveres med driver, og dermed kan brukes som tilleggsskjerm til en annen PC-skjerm. Men det var ikke svar på spørsmålet mitt som var referert til den skjermen du linket til lenger oppe:

Hvor ser du at den "også kan benyttes til PC-skjerm via USB"?

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Gus hjelpe meg...

jeg stilte da bare et enkelt spørsmål som langt om lenge ble besvart med med en link til et helt annet produkt etterfulgt av 27 utropstegn!

Men nå er jeg ferdig med denne tråden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (27 utropstegn)

Poenget som du etterspurte var nok at det finnes mange skjermer inkludert den første det ble linket til med denne funksjonen. At du ikke orket å undersøke det får du ta på din egen kappe. Med eller uten utropstegn.

Du vet bedre enn meg selv hva jeg mener, tror og tenker, ja. Greit. God bedring!

Kjære deg sjøtunga!

Hadde du giddet å sjekke linken jeg referer til i innlegg# 47, så ville du ha lest:

800w.jpg

Nærsagt alle billedrammer har en USB tilkobling, men det er dermed ikke sagt at de kan benyttes som miniskjerm til PC'en, og det er bl.a. akkurat dette som gjør denne billedrammen unik i mine øyne!

Om den er god eller dårlig har jeg ikke peil på, men Frk.Fryd kan ha rett i sine bekymringer vedrørende oppdateringsfrekvens av skjermbildet. Det står skrevet at den ikke egner seg noe særlig til filmfremvisning. Men den holder kanskje til oppdatering av kartprogrammet som jeg antar ikke krever samme oppdateringsfrekvens som en film???

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Hva med å slå til på en med 18,5" tommers portabel monitor fra Samsung. Normal forbruk 20 W og oppløsning 1360 x 768, lysstyrke 250 cd/m²:

Link:

Samsung portabel LCD 18,5"

Nå vet jeg ikke hvor lavt lysstyrken kan stilles ned og hvordan lesbarheten/skarpheten fortsatt opprettholdes ved dimming. Denne skal jeg selv teste etterhvert.

Jan

Redigert av Skoghaug (see edit history)

Svar om lysstyrke og dagslys, med fare for å si det åpenbare:

Lysstyrke i seg selv er uinteressant med sollys i omgivelsene med mindre det er svært god kontrast i skjermen.

I tillegg er belegget, glassets "matthet" (ikke-reflekterende belegg) avgjørende hvis lyset faller på noe som speiler seg i skjermen.

For å få et godt resultat tar man ikke hvilken som helst PC-skjerm og setter i en sprut-tett boks.

De fingernemme får til det utroligste, som å montere sterkere bakgrunnslys med deler kjøpt på E-bay.

Husk at USB-utgangen byr på begrensede strøm-mengder og hvis den skal drive en skjerm kontinuerlig via en portabel PC kan kretsene bli vel varme.

Skjermer egnet for dagslysforhold er fremdeles kostbare og er en vesentlig kostnad i en plotter.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...