Jump to content

Edit History

Gudrun

Gudrun

Hvis motoren har normal kompresjon, du får omtrentlig oppgitt maksturtall og dysene er sjekket for ikke så alt lenge siden er det bare å la det være som det er. Ja hvis ikke røykproblemet har oppstått nylig da.

Men du kan kanskje endre litt på hvordan komme deg på fjorden etter oppstart?

Tenker på det er ikke nødvendig å starte opp lenge før avgang og vente på nesten driftstemperatur.

Mange med eldre forder har løst det med å ha kun et tau igjen før oppstart. Etter oljetrykk er på plass og vann i eksosen akter er det å løsne siste tauet og komme seg ut på fjorden.

 

Ellers er det en del som overhodet ikke bryr seg.. :giggle:  

Gudrun

Gudrun

Hvis motoren har normal kompresjon, du får omtrentlig oppgitt maksturtall og dysene er sjekket for ikke så alt lenge siden er det bare å la det være som det er. Ja hvis ikke røykeproblemet har oppstått nylig da.

Men du kan kanskje endre litt på hvordan komme deg på fjorden etter oppstart?

Tenker på det er ikke nødvendig å starte opp lenge før avgang og vente på nesten driftstemperatur.

Mange med eldre forder har løst det med å ha kun et tau igjen før oppstart. Etter oljetrykk er på plass og vann i eksosen akter er det å løsne siste tauet og komme seg ut på fjorden.

 

Ellers er det en del som overhodet ikke bryr seg.. :giggle:  



×
×
  • Create New...