Jump to content

Nytt gulv i båten, divinycell?

oddev

Recommended Posts

Hei alle båtfrelste!

Har en Challenger 735 (for de som måtte ha hørt om den), som jeg skal legge nytt gulv i da det den gamle kryssfineren var gjennomvåt, og til dels råtten. Har fundert mye på om jeg skal kjøpe ferdige teakplater og bare legge på, men tror uansett at jeg må ha et godt underlag til å feste stoler og liknende i.. Divinycell er jo poplært om dagen, men det koster jo skjorta, selv om det ikke står i veien for at jeg skal få det som jeg vil!

Nå er det jo kun 2 dragere som går langs dørken og fremover, samt en kant på hver side å legge ann gulvet på.

Noen som har noen bra forslag til hvordan jeg bør bygge opp gulvet mitt?

- Odd Eirik

I min båt(28 år gammel draco) har jeg liggende 12 mm teakfiner i deler av gulvet. denne er like fin med tanke på råte og fukt. Har også sett i andre dracoer at det ligger denne typen gulv.så jeg regner med at dette har ligget i siden ny.

Sørg for at du ikke har noe serlig med vann i kjøl på båten din, og tilgang på luft,så tror jeg ikke du får noe problemer med finer. da har du også skikkelig feste for innredningen din.

:cheers::seeya:

Norske båter er best!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...