KOB Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 En del har kanskje installert Windows 7 eller kjøpt ny PC med W7? Vær oppmerksom på følgende problemer vedr kompabilitet: Fra Raymarine: "Currently Windows 7 is not officially supported by any current or previous version of RayTech. However due to limited unofficial testing we have made RayTech work on Windows 7. Please note by doing the following it will not be supported by us, however it should get RayTech working for you. They may be issues that have yet to be found as v6.1 is not yet developed for the Windows 7 environment To install RayTech and RayTech Planner v6.1 in Windows 7 1 - Right Click on the installer and select Properties 2 - Click on the Compatibility Tab 3 - Place a tick in the box where it says 'Run this program in compatibility mode for:' and in the drop down box select Vista Service Pack 2 and then press OK (NB! for å få tilgang til dette valget måtte jeg klikke på "Endre innstillinger for alle brukere" 4 - Double click the installer and run the installation, if prompted by UAC to continue select Yes. 5 - Installation should complete and when run it will ask you to select which version you have" Programmet lot seg da installere, og starte, men skjembildene var umulige å forholde seg til. Jeg forsøkte så å starte programmet ved å høyre-klikke på det under Start-menyen og velge "Kjør som administrator". Dette fungerte greit et par ganger, men så krasjet programmet fullstendig. Jeg restartet PCen og nå ser det ut til å gå greit å starte og kjøre programmet på vanlig måte. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
arkmarin Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Noen som vet om man kan kjøpe Navionics SD kartbrikke (eks 45XG) fra utlandet (les USA) ? Vil opplysninger i kartet da være på engelsk, eller hvordan er det med språkstøtte i Navionics ?Ser det selges brikker ned mot 1600 NOK der ute mot 2400 her hjemme. Jeg kjøpte mene brikker fra USA, så det er ikke noe problem å bruke de. Språkvalget gjør du på plotteren. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
aileenll Svart 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 Har noen oppgradert Navplanner til PC plotter? og evt er de fornøyd/ vil de anbefale det til andre? Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
aileenll Svart 6.April.2010 Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 Ingen som har oppgradert Navplanner til PC plotter? og evt er de fornøyd/ vil de anbefale det til andre? Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.