tom-ass Startet 25.April.2008 Link til dette innlegget Startet 25.April.2008 Har hatt et uhell i båten. Noe som resulterte med 30 liter diesel kjølen. Dieselen er nå borte og lekasjen er stoppet, men er det noen som har tips på fjerning av den grusomme diesellokta? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
m/s draugen Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Vaskemiddel med sitrus-lukt Sitér dette innlegget Link to post
JoK Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Prøv med mye Zalo og varmt vann først. Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 enig med jok prøv vamt vann å zalo mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 (redigert) Nå har jeg tolket det slik at dieselen er borte,men lukten er igjen.Vil ikke da sitrus nøytralisere lukten???? Har selv god erfaring med dette. Redigert 25.April.2008 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Hei, Dersom man liker lukten av vanilljesukker er det et gammeldt kjerringråd. Fjerne fra klær, strø på og la ligge natten over og vask i maskin. Fra rom. strø litt her og der eller tøm på noen tefat og la stå. Dette fjerner også gammel røykelukt. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Hansi Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Eller prøv med noe eddik. Den nøytraliserer også. Om den tar disellukt har jeg ikke prøvd, men kan være verdt et forsøk. Koster heller ikke allverden. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 26.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Prøv med mye Zalo og varmt vann først. Skal prøve det! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Hobby 430 Sport Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Hvordan gikk de med fjerning av lukt??? har også samme problem i båten. lufteslangen er lagt feil opp av forige eier så den har disellås, dette liker ikke slangen så den har svettet disel i lengre tid ser de ut som. å de er ganske kraftig disellukt i båten om sommeren. Slangen blir byttet i morgen!! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Linn Christina Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Skur med salo som nevnt tidligere og skyll rikelig med vann, så er lukten vekk Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Skur med salo som nevnt tidligere og skyll rikelig med vann, så er lukten vekk Glemte å si at de er nesten helt umulig å komme til nede i kjølen Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
alfb Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 (redigert) Har hatt et uhell i båten. Noe som resulterte med 30 liter diesel kjølen. Dieselen er nå borte og lekasjen er stoppet, men er det noen som har tips på fjerning av den grusomme diesellokta? Så lenge til du skal sjøsette alikevel såg jeg i en annen tråd, så det går over av seg selv til den tid Spøk tilside, jeg har også god erfaring med rikelig med zalo vann så blir dette bra... Ser jo nå at det er en gammel tråd da Redigert 26.Februar.2009 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Linn Christina Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Glemte å si at de er nesten helt umulig å komme til nede i kjølen Ta en pinne å surr en fille med rikelig med salo på å prøv å komme til på dei plassene du kan, ellers er det å blande en 10 liter bøtte med go blanding med zalo å skyll den utover motorommet for så å gå over med rent vann etterpå.. Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Prøv å blande en bøtte med varmt vann og en halv flaske Meguiars Bilge Cleaner og hell dette i kjølen. La stå en time eller to, prøv å børst med en kost der du komer til, og skyll etter med varmt vann. Dette funket bra for oss, og tok bort diesellukten etter et litt slurvete filterbytte før vi fikk båten. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
tom-ass Svart 27.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Jeg fikk det til med zalo (mye), blandet med varmt vann. Fyllte opp kjølen for så å starte lensepumpa. Dette gjorde jeg flere ganger, lot kjølen stå full i zalovann over timer flere ganger. Jeg kom til de aller fleste steder, og brukte en svamp innemellom også. Til slutt tok jeg en slik sitronsyreflaske som man får på matbutikken og tømte nedi kjølen med vann og lot det ligge der i uker. Lokta ble borte etterhvert iallefall! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.