mewa 2 Startet 26.April.2008 Link til dette innlegget Startet 26.April.2008 jeg skal montere ny kalesje 2855 sb den er levert uten huller for knapper alt utstyr følger med noen som kan fortelle meg enkleste måten å få knapper å huller på rett plass takker for alle svar mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Trykknapper? Sett kalesjen på bøylene. Strekk ut og bruk en syl til å markere hull der du har knapper i skroget og langs frontruta. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Ben Sin Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Hei Kjøpte du fra Junaiten, eller ble det "norsk"? Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 26.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 kjøpte fra junaiten jeg har sett en lik min med helly hansen sin utgave skrekk å gru for en dårligpassform mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 26.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Trykknapper? Sett kalesjen på bøylene. Strekk ut og bruk en syl til å markere hull der du har knapper i skroget og langs frontruta. hei whistler hva med de store hullene somer beregnet for vriknappene det er også med 2 store grå pakninger ? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Jeg gjenbrukte vriknappene fra den gamle kalesjen. De grå gummilistene skal ligge ned mot frontruta. Helly hansen leverte uten disse, og jeg kan ikke si jeg har savnet dem. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
ciera285 Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Hei! Fikk du dette til? Jeg fikk ny kalesje til min ciera 285, 05-model. >det gikk på garantien pga. at den gamle lekket inn vann overalt. den nye passet dårlig.Den nye og gamle kalesjen ble levert til firma som lager kalesjer og de satte på trykk-knapper og vriknapper. Men pga. at de nye kalesjedelene bl.a. var var litt større passet ikke trykk-knapppene over alt. I tillegg var en glidelås påsydd feil. Det ble så mye tull at firma som skulle montere den konkluderte med at det ville bli så dyrt å få den til å passe, at det var bedre at jeg fikk ny fra Bayliner. Ser for meg noek en fuktig sommer under lekk kalesje. Hva ble dine erfaringer og har evt. andre gode tips?????? ciera285 Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 det ble bra til slutt fikk jo alle kalesjedeler i en plast pose men det er jo pga.akkurat det du nevner med at ikke knapper passer overens så jeg måtte jo lage alle hullene å sette inn alle knapper men det ble bra mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Hei Er du fornøyd med passformen? Noen bilder å legge ut? Hva med vindua er dei klare? Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
mewa 2 Svart 20.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 passformen er bra da kalesjen kommer fra baylinerfabrikken vinduene er fine og klare mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
suling Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 hvor får man tak i verktøy til å sitte inn "knappene" til vriknappene. ( aner ikke hva det heter) Hvordan gjør man det? Skal montere akterkaleslen på en bayliner 2855. Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Trur ikke man trenger værktøy til dette. Trur det er berre å slå dem gjennom kalesjen. Sjekk her: http://www.mbis.as/batkalesjer.html Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
suling Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Takk ska du ha, fått på kalesjen nå, og den var veldig trang. men men.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.