logos Startet 26.April.2008 Link til dette innlegget Startet 26.April.2008 Hei. Skal koble til E80. Lurer litt på tilkobling av strømkabelen. Kabelen har 3 ledere rød, sort og jording, samt avisolert "hette". Jeg har forstått det slik: Avisolert hette skal kobles mot skipets "jord". Rød skal tilkobles instrumentpanel Sort kobles til minus punkt Jording skal tilkobles skipets "jord". Så kommer mine spørsmål: Er det nødvendig med to tilkoblinger mot skipets "jord"? Skal jeg legge inn en sikring på rød leder? Hvor stor? Håper på snarlig svar, da jeg skal gjøre dette i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Har du et helt vanlig el-system så kopler du rød til pluss, og resten til minus. Dersom du har jordplate eller lignende i båten kan du kople jordledningen/strømpa (de er koplet sammen) til denne. Satte nettopp inn E120 i min båt, og det var i alle fall slik jeg forsto bruksanvisningen. Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Ha meg unnskyldt for min uvitenhet; men hva er en "E80"? Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
Fantino Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Bra spørsmål egentlig Jeg gikk i alle fall ut fra at det er en Raymarine E80 kartplotter/multifunksjonsskjerm. Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 hva er en "E80"? Raymarine E80 er ein kartplotter (eller multifunksjonsdisplay sidan den er litt meir enn ein kartplotter). Du bør ha sikring på rød leder ja, størrelse på sikring avhenger av om du skal ha radar eller ikkje. Se installasjonsmanual. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Gielas Svart 26.April.2008 Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 (redigert) Raymarine E80 er ein kartplotter (eller multifunksjonsdisplay sidan den er litt meir enn ein kartplotter). Ok, lurte litt på om det dreide seg om "stereo/radio" fordi da fikk jeg tips om akkurat det motsatte (altså rød og gul på pluss og svart på minus) Redigering: sorry, det ble noe feil med siteringen der. Redigert 26.April.2008 av A_NationalAcrobat (see edit history) Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
logos Svart 26.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Takk Tempets. Har fått litt ulike svar på om jeg trenger sikring, men utifra manualen skulle det bli 6,3 A glass eller 5 A flat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.