roaldbj Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Det ville ikke forundre meg. Programmet er "gammelt". Hva anbefaler du meg å bruke - som ikke er alt for kostbart? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Tja si det. Analyseverktøy finnes. Og har alle det til felles at de er skamdyre og trenger tidsbestemt lisens. SA watch er grei nok. Men i dette tilfelle tror jeg noe henger. Jeg har ikke sett det før. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Det ville ikke forundre meg. Programmet er "gammelt". Hva anbefaler du meg å bruke - som ikke er alt for kostbart? Helt enig, dessuten kommer ikke vi som ikke installerte dette programmet for lenge siden inn. Hva med et nytt program som kan laste inn den posisjonen der en er akkurat nå er? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Man kan legge inn koordinatene, og med forskjellig inndeling av grader-minutter-sekunder. Spørsmålet om lisens overlater jeg til andre. Snodig nok har min versjon virket i flere år. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Kan du ikke bare slette programmet og laste det ned på nytt roaldbj? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Hos meg virker det. Det er Lars H. som har "problemet"! Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Jeg lurer på om ikke en subrutine i programmet henger.Det viser 6.1 m avvik for 99%, 95% og 68% av tiden, mens det viser 0.0 m for 50% av tiden. Det er ikke mulig. Ok. Så det var ham Mulligan siktet til altså. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Det jeg mente var at jeg får SAWatch til å virke på mine PCer, men Mulligan påpekte at det var feil i mine registreringer. Jeg har fundert på om de "avvikende" verdiene kan bero på at jeg bruker Navibe GM720 (http://www.navibe.com/product/gps_mouse/gm720.html) som benytter SiRF starIII chipsetet? Problemet til Lars H. var vel at han ikke fikk SAWatch til å virke på sin PC? Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Da kan jo han laste ned på nytt. Hos deg tenkte jeg på "subrutine som henger". Trodde kanskje dette hadde med en feil i programmet å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Jeg har fundert på om de "avvikende" verdiene kan bero på at jeg bruker Navibe GM720 (http://www.navibe.com/product/gps_mouse/gm720.html) som benytter SiRF starIII chipsetet? Det kan jo være det: SA Watch processes standard NMEA sentences available from many GPS receivers. Supported receivers include the Eagle Explorer, Etak GPS-1, Garmin 12, 12XL, II+, 20, 30, 35 and 40, Magellan 3000, 4000XL, Meridian and DLX10; Lowrance GMS, Motorola Oncore, Motorola Oncore with TAPR DGPSIB, Trimble Scoutmaster and Tripmate. At the minimum, SA Watch requires only the $GPGGA NMEA sentence - use the GPS/GPS Receiver Type command and select "Generic $GPGGA". Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Hmm,..... Dette er NMEA setningene jeg laster ned fra Navibe GPS mottageren...... Stemmer det med min kritiske vurdering ovenfor? Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 12.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2009 Det er jo mulig å bruke VisualGPS også. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.