Jump to content

SA Watch instillinger


HomeFunk

Recommended Posts

Det ville ikke forundre meg. Programmet er "gammelt". Hva anbefaler du meg å bruke - som ikke er alt for kostbart?

Helt enig, dessuten kommer ikke vi som ikke installerte dette programmet for lenge siden inn.

 

Hva med et nytt program som kan laste inn den posisjonen der en er akkurat nå er?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

:headbang: Det jeg mente var at jeg får SAWatch til å virke på mine PCer, men Mulligan påpekte at det var feil i mine registreringer.

 

Jeg har fundert på om de "avvikende" verdiene kan bero på at jeg bruker Navibe GM720 (http://www.navibe.com/product/gps_mouse/gm720.html) som benytter SiRF starIII chipsetet?

 

Problemet til Lars H. var vel at han ikke fikk SAWatch til å virke på sin PC?

Link to post
Share on other sites

Jeg har fundert på om de "avvikende" verdiene kan bero på at jeg bruker Navibe GM720 (http://www.navibe.com/product/gps_mouse/gm720.html) som benytter SiRF starIII chipsetet?

Det kan jo være det:

SA Watch processes standard NMEA sentences available from many GPS receivers. Supported receivers include the Eagle Explorer, Etak GPS-1, Garmin 12, 12XL, II+, 20, 30, 35 and 40, Magellan 3000, 4000XL, Meridian and DLX10; Lowrance GMS, Motorola Oncore, Motorola Oncore with TAPR DGPSIB, Trimble Scoutmaster and Tripmate. At the minimum, SA Watch requires only the $GPGGA NMEA sentence - use the GPS/GPS Receiver Type command and select "Generic $GPGGA".
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...