Jump to content

Ekkolodd til bruk ved fisking.

Skin

Recommended Posts

Jeg har bestemt meg for å gå til anskaffelse av nytt ekkolodd. Loddet vil bli bruk i forbindelse med fisking? (Havfiske, dorging og downriggerfiske)  :confused:

Vil legge meg i prisklassen opp til 6000,-

Er det noen som anbefale meg et lodd til dette bruket?

Med hensyn på valg av giver er jeg i tvil. Jeg har liten lyst til å lage hull i skuta, men jeg ser så avgjort foldelene med en gjennomgående giver. Erfaringer?

Har litt dejavu følelse igjen men allikevel:

Ja, jeg har brukt LS-4100 mye. Kan absolutt anbefales.

Dette er et ekte tofrekvensslodd (50 og 200 kHz) som kan vise begge frekvensene dersom den store Airmar-transduceren benyttes. Det finnes også andre en-frekvens transducere både for hekk- og skrogmontering. Med den store transduceren får du også logg og vanntemperatur.

En fin detalj er A-scope funksjonen hvor man kan se signalet inn på transduceren. Displayet kan også brukes som repeater på GPS eller vindinstrument. Dersom man velger å koble seg til annet utstyr, så vær klar over at inn/utgang er ren NMEA og ikke RS-232. I min applikasjon sitter det en to-veis optokobler fra Marin Elektronik mellom loddet og computeren.

Med den prisen dette selges for er det et røverkjøp.

Store Norske Kullseilingskompani.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...