Skin Startet 13.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2004 Jeg har bestemt meg for å gå til anskaffelse av nytt ekkolodd. Loddet vil bli bruk i forbindelse med fisking? (Havfiske, dorging og downriggerfiske) Vil legge meg i prisklassen opp til 6000,- Er det noen som anbefale meg et lodd til dette bruket? Med hensyn på valg av giver er jeg i tvil. Jeg har liten lyst til å lage hull i skuta, men jeg ser så avgjort foldelene med en gjennomgående giver. Erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Skin Svart 14.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2004 Jeg har kikka på Raymarine DS400X. Er det noen her som har kommentarerer til dette loddet? Er det noen gode alternativer? Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 14.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2004 Henger meg på denne tråden og lurer på om noen har erfaring med Furuno LS-4100? Har hørt om endel som har hørt at det er gode lodd, men savner første håndsinfo. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 15.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2004 Har litt dejavu følelse igjen men allikevel: Ja, jeg har brukt LS-4100 mye. Kan absolutt anbefales. Dette er et ekte tofrekvensslodd (50 og 200 kHz) som kan vise begge frekvensene dersom den store Airmar-transduceren benyttes. Det finnes også andre en-frekvens transducere både for hekk- og skrogmontering. Med den store transduceren får du også logg og vanntemperatur. En fin detalj er A-scope funksjonen hvor man kan se signalet inn på transduceren. Displayet kan også brukes som repeater på GPS eller vindinstrument. Dersom man velger å koble seg til annet utstyr, så vær klar over at inn/utgang er ren NMEA og ikke RS-232. I min applikasjon sitter det en to-veis optokobler fra Marin Elektronik mellom loddet og computeren. Med den prisen dette selges for er det et røverkjøp. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
kjma Svart 15.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2004 Har du vurdert Lowrance X98DF? Loddet leveres med svinger for hekkmontering som også kan limes innvendig. Maks dybde er 760meter og koster ca 7000 kr, har sett det på tilbud til 6000 kr. Lowrance er et meget populert ekkolodd blant havfiskere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.