Jump to content

Dreggkasse?

Hanto

Recommended Posts

Hei.

På min gamle Nidelv 24 så fikk jeg en blikkenslager til å lage en kasse (rør) til min dregg. Tok største ytre diameter på dreggen + litt til og han laget en i syrefast til en meget hyggelig pris.

Hadde da dregg + kjetting i "røret" og tauet inn gjennom et hull i akterenden på båten og til en kasse.

Eneste aber med denne var at det måtte være 2 for å dra dreggen, en dro dreggen mens den andre dro tauet inn i kassen.  :wink:Det gikk alene også, men litt frem og tilbake

Hej

på min Joda 24, så hade jag ett sådant 'rör' monterat på ena siden av akter

det rymde draggen+ 2-3m ketting,  på andre siden hängde jag en Coca-Cola kasse

sådan der som rymmer 6*1,5l, skar ut mellomveggerna o hade aktertampen i den,

den rymde ca 35-40 meter o på så sett slapp jag o ha in noe tamp eller dragg i båten!

S/Y Gunga Din

Jeg lurer på å kjøpe en dreggboks av rørtypen for montering på 25mm pulpit f.eks.

Ser at i lambertseter har en pen en. Men det jeg lurer på er om det er plass til kjettingen og dreggtauet også? jeg har en 7,5kg paraplydregg. er det noen som har peil? :smiley:

Jeg hadde nesten den løsningen på en Saga 27 en gang i tida, men med original badeplattform og kasse for tauet. Jeg hadde ca 5 m-kjetting, husker ikke akkurat dimensjonen, men tror det ikke det spiller stor rolle.. Dreggen ble stikki ned i røret og vi fylte opp med så mye kjetting som mulig rundt dregg-stammen uten å få plass til alt. Den siste meteren måtte i kassa sammen med tauet. Om jeg ikke er helt ute å kjøre, tror jeg du kan glemme å få både kjetting og tau i røret.

Jeg hadde forøvrig røret montert på siden av badeleidern, men tror nok at det skal gå greit å ha den vekta på en pulpit..... eller som jeg tror du mener: pushpit?

mvh Sigurd

Jeg hadde nesten den løsningen på en Saga 27 en gang i tida, men med original badeplattform og kasse for tauet. Jeg hadde ca 5 m-kjetting, husker ikke akkurat dimensjonen, men tror det ikke det spiller stor rolle.. Dreggen ble stikki ned i røret og vi fylte opp med så mye kjetting som mulig rundt dregg-stammen uten å få plass til alt. Den siste meteren måtte i kassa sammen med tauet. Om jeg ikke er helt ute å kjøre, tror jeg du kan glemme å få både kjetting og tau i røret.

Jeg hadde forøvrig røret montert på siden av badeleidern, men tror nok at det skal gå greit å ha den vekta på en pulpit..... eller som jeg tror du mener: pushpit?

mvh Sigurd

Jeg skal ha den på badeleideren jeg også, men hadde jeg hatt pushpit så kunne den jo hengt der også for det er jo akter.  :yesnod: Mulig jeg gjør som han med Nidelven.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...