Arne Lian Startet 13.Mars.2004 Del på Facebook Startet 13.Mars.2004 Tenker litt på og bytte fra Telenor til Netcom for tiden, eller når 12mnd kontrakten min går ut om 2-3 måneders tid. Grunnene er at jeg forhåpentligvis kan slenge meg på ett bra Netcomtilbud via jobben ennå, samt at Netcom ser ikke forskjell på folk om man ringer til deres eller Telenors nettverk. Telenor skal ha ekstrabetalt for alle tellerskritt som går til Netcoms nettverk. Nå lurer jeg på om der er erfaringer blant båtfolket på mobidekningen på sjøen, og da spesielt på Sørlandskysten? Har sett litt på kartdekningene til begge selskap, men der er de jo like "gode" og bare med noen blanke områder i fjellheimen. Hva er mener dere? :smash:PS: Ikke meningen og trekke opp VHF-folket, men helller noen saklige argumenter om mobil og dekning............ Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 13.Mars.2004 Del på Facebook Svart 13.Mars.2004 Vet ikke hvordan det er på sørlandskysten, men vi gjorde et forsøk for et par år siden. Seilte fra Havstendsund i Sverige og over til Kragerø. Vi hadde to mobiltelefoner ombord - den ene netcom og den andre telenor. Vi ville se hvor langt vi hadde dekning, og når vi fikk dekning igjen. Telefonene var en nokia 6210 (telenor) og en nokia (7110) Netcom. Telenor telefonen gikk av med seieren, men det kan jo også ha med selve telefonen å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Frank v. Svart 13.Mars.2004 Del på Facebook Svart 13.Mars.2004 Jeg har mobiloperatøren chess,har forstått det slik at de bruker både telenor og netcom sine sendere. Har ivertfall god dekning på tlf i forhold til det andre har. Telefonen er en Nokia 7250i mvh. frank v. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 13.Mars.2004 Del på Facebook Svart 13.Mars.2004 Netcom har bedret dekkningen drastisk de siste par årene. Stjelnor overdriver dette med dekkningsforskjeller noe enormt i sin markedsføring. Så lenge du er langs kysten i Sør-Norge er min erfaring meget små forskjeller. Skal du ut mot fiskebankene kan saken være annerledes. Husk at nødnummer 112 vil funke med netcom selv om bare telenor har dekkning og omvendt. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 13.Mars.2004 Del på Facebook Svart 13.Mars.2004 Hvis man ikke på død og liv må ha en mobiltelefon innbakt i abonnementet, er Chess det beste alternativet i følge www.telepriser.no Chess bruker både Telenor og Netcom. Det kan likevel være greit med et abonnement bundlet med billig mobil. En tast på min mobil tok kvelden etter 14 måneder. Det hjelper lite at Forbrukerkjøpsloven sier 5 års reklamasjon, lånetelefon og valg mellom reparasjon eller ny telefon helt gratis, når selger ikke vil gi mer enn ett år og skylder på at produsenten bare gir ett år. Hvorfor en lov hvis ingen følger den? Jeg går jo ikke til sak for en tusenlapp. Det er ikke så lett det der. 100 kroner måneden, dyre tellerskritt og billig mobil eller 10 kroner måneden, billige tellerskritt og dyr mobil. Og ja, Telenor har bedre dekning, men bare de gangene du er veldig usentralt plassert. Til vanlig er det ingen forskjell. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
pinnebaat Svart 14.Mars.2004 Del på Facebook Svart 14.Mars.2004 Seila til Shetland i fjor. Har NetCom sjølv, men TeleNor var diverre klar vinner ndg dekning Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 15.Mars.2004 Del på Facebook Svart 15.Mars.2004 ved tur med danskebåten ifjor rakk telenor lengre enn netcom. mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 15.Mars.2004 Del på Facebook Svart 15.Mars.2004 Hvis angivelsen av dekning ute ved kysten og ut i Nordsjøen er like upålitelig som angivelsen av dekning inne i fjordene - da ville jeg ha sagt at dette er en typisk "Telenorbløff". Grunnen for påstanden: jeg sjekket dekningskartet for Lysefjorden, erfaringsmessig er den nemlig meget, meget dårlig - mens kartet viser "full dekning" mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
arjosk Svart 16.Mars.2004 Del på Facebook Svart 16.Mars.2004 Hei! Jeg har veldig god erfaring med netcom, ikke nødvendigvis mht dekning, men med service. Jeg ringte til dem for å varsle om et område med dårlig dekning (!) v/hytta på Kåkerøy, og trodde ikke det hadde betydning... Men: noen måneder senere fikk jeg telefon fra Netcom om at de hadde justert ditt, ordnet datt og alt skulle være bedre - så jeg følte meg plutselig om en viktig kunde! Dette i tillegg til at de alltid har opptrådt skikkelig overfor meg, i motsetning til telenor, som to ganger har kommet med direkte løgner til meg om sine priser. NetCom: jeg er lojal til dovre faller! Arild Skarø Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 16.Mars.2004 Del på Facebook Svart 16.Mars.2004 Kan anbefale Chess. De leier både Telenor og NetCom sine sendenett , men du må velge mellom disse! (Trodde ei stund at jeg kunne bruke begge) Prismessig er Chess meget vanskelig å slå! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Brumle Svart 16.Mars.2004 Del på Facebook Svart 16.Mars.2004 Har også samme erfaring når det gjelder servise, mye bedre hos Netcom har prøvd begge og servisen til telenor er innemellom lik null. Når det gjelder dekningen tror jeg det er små forskjeller. Kjørte strekningen Oslo Arendal I sommer og hadde dekning med Netcom hele veien. Hvordan det er lenger ut fra kysten vet jeg lite om. Men servise og god kundebehandling betyr jo en god del det også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.