Jump to content

Passer en Wema sender til en yazaki tankmåler?

Aloha II

Recommended Posts

• 4 måneder senere...

Hei der.

Jeg har igrunn motsatt problem. Har Yazaki vanntankmålere for begge vanntankene (giver heter M-5812 og instrument heter 520)

Skal bytte hele dashbordet, og kjøpte meg idag Wema tankmåler-instrumenter beregnet for 0 ohm ved tom tank og 180 ohm ved full tank, fordi jeg hadde kommet til at det var den aller mest sannsynlige typen for mine givere. Men der Yazakien viste nesten 3/4 tank, viste Wemaen under 1/4 tank på samme giver.

Jeg hadde ikke tid til å gå igang med multimeteret på giveren idag. Skal kanskje prøve det imorra. Hadde håpet at jeg skulle slippe å bytte giveren (vippearm-type). Kanskje den er en amerikansk variant med 240 ohm på tom tank og 33 ohm på full tank. Yazakien viseren har vært veldig riktig under bruk, ihvertfall ifht. full=full og tom=tom. Vil gjerne fortsette å ha det sånn.

Hva fant du ut til slutt?

Mvh Arne

• 5 år senere...

Kan ihvertfall bekrefte at vdo ikke har samme motstand som yazaki. Kort historie. Lånt båt. nyinstallert lombardini motor. montøren renset oxo tanken og byttet sender. tankmåler viser full tank. Phø! plukket opp av rs sundt i kveld, slept til Holmestrand. fylte tanken. Påtrengende problem løst. Neste blir å skifte sender.

Trygve

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...