Aloha II Startet 27.April.2008 Link til dette innlegget Startet 27.April.2008 Hei. Vet noen av dere om jeg kan bruke en tanksender fra wema eller vdo på ett yazaki instrument? Har yazaki instrumenter til alt ombord , og vil gjerne beholde "looken" selv om senderen er ødelagt, eller må jeg sure i det bite eplet og kjøpe nytt instrument også? MVH Henrik Nygaard Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Henrik Nygaard Link to post
Thorlyn Svart 27.April.2008 Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 Hei vet at wema leverer givere med forskjellig motstand. Hvordan man måler den står beskrevet på wema sine sider.. Så ja jeg tror du skal kunne finne riktig giver. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Aloha II Svart 27.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2008 Takk for raskt svar. Så da blir neste spørmal; er det noen som vet hvilken motstand det skal være i en yazuki sender? MVH Henrik Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Henrik Nygaard Link to post
arnearmoa Svart 30.August.2008 Link til dette innlegget Svart 30.August.2008 Hei der. Jeg har igrunn motsatt problem. Har Yazaki vanntankmålere for begge vanntankene (giver heter M-5812 og instrument heter 520) Skal bytte hele dashbordet, og kjøpte meg idag Wema tankmåler-instrumenter beregnet for 0 ohm ved tom tank og 180 ohm ved full tank, fordi jeg hadde kommet til at det var den aller mest sannsynlige typen for mine givere. Men der Yazakien viste nesten 3/4 tank, viste Wemaen under 1/4 tank på samme giver. Jeg hadde ikke tid til å gå igang med multimeteret på giveren idag. Skal kanskje prøve det imorra. Hadde håpet at jeg skulle slippe å bytte giveren (vippearm-type). Kanskje den er en amerikansk variant med 240 ohm på tom tank og 33 ohm på full tank. Yazakien viseren har vært veldig riktig under bruk, ihvertfall ifht. full=full og tom=tom. Vil gjerne fortsette å ha det sånn. Hva fant du ut til slutt? Mvh Arne Sitér dette innlegget Link to post
StigD2 Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Hei Arnearmoa, gammel tråd dette her, men da har du gjerne et svar på ditt forrige innlegg? Driver og skal bytte instrumenter og har pr. idag yazaki. Så lurte på hvorvidt du avdekket om disse forholdt seg til 240-33 ohms området fra tankgivere? Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Fikk aldri sjekket. Antar det var sånn som jeg skrev, altså "amerikansk" på de gamle Yazaki giverne og målerne. Men jeg solgte hele sulamitten samlet uten å måle. Har mye dårligere måling nå, med Wema givere og instrumenter enn med Yazakiene. Delvis min skyld pga. valg av sensorlengde. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 Kan ihvertfall bekrefte at vdo ikke har samme motstand som yazaki. Kort historie. Lånt båt. nyinstallert lombardini motor. montøren renset oxo tanken og byttet sender. tankmåler viser full tank. Phø! plukket opp av rs sundt i kveld, slept til Holmestrand. fylte tanken. Påtrengende problem løst. Neste blir å skifte sender. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Jeg vil tro at f.eks. VDO selges i to forskjellige utgaver, avhengig av hvor i verden du er. Det er sikkert mulig å f.eks. skaffe et "amerikansk" dashbordinstrument, selv om vi bor i Norge. Et multimeter og litt tømming/fylling evt. manuell bevegelse kan enkelt brukes til å sjekke hvilken standard giveren passer mot. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.