Jump to content

Det er når båten er mottatt du oppdager hva selgeren står for!

Rastløs

Recommended Posts

27042008048.jpg

- Dette må jeg bare viderebringe.

Jeg var å hentet min nye Bavaria 31 hjem fra Grimsøy i helgen. I går skulle jeg montere litt utstyr b.l.a VHF. Nye båter har jo gjerne et litt avansert sikringspanel og det står svært lite i brukerhåndboken. Jeg oppdaget imidlertid at det allerede lagt opp kabler til stereo og VHF frem til kartbordet, så jeg fikk montert det jeg skulle.

Jeg tenkte allikevel at det ville være kjekt å ha koblingsskjema for strømnettet i båten, og sendte mail til Lunde båt kl 22.00 i går kveld. KL 22.30 fikk jeg komplett koblingsskjema og oversikt over

ferdig fremførte ledninger i retur. Det kaller jeg service på en søndag kveld.

- Du kan si hva du vil om Bavaria, men serviceminded importør har de iallefall. :flag:

Redigert av Rastløs (see edit history)

Da jeg kjøpte min i 2000 fulgte det med en 'owners manual' som omhandlet de tingene som ikke hadde egen manual fra produsent.

(Dvs motor, rigg, furlex o.l. hadde egne manualer). Koblingsskjema og andre ting som er 'bygget fast' i båten (tanker, tankmålere, gassopplegg m/stoppekraner etc etc) står beskrevet i owners manual.

Redigert av surprise (see edit history)

S/Y Surprise

Hadde jeg vært i dårlig humør idag, så hadde jeg spurt hvorfor i huleste skjemaet ikke fulgte båten.

Jeg fikk med skjemaer. Og det kan være mulig at det er glemt her. Men se litt på reaksjonstiden, fra når "klage" er sendt

til når "varene levert". Vi alle har gjør feil, men hvordan vi retter dem opp er forskjellig.

Vi sees!

Jepp det var det som var poenget er da. Det er avviks hånderingen som er interessant for måling av kundeservice, ikke at avviket var der fra starten av.

( Og det kan jo hende at jeg overså dette vedlegget når jeg så gjennom den "HAUGEN" av bruksanvisninger som fulgte med. )

- Men noe jeg er mer spent på er hånteringen av de andre tingene. Da jeg fikk lagt båten i båsen sin etter hjemturen så jeg at det var tre ganske kraftige strper i gelcoaten på babord side. ( Det var første gangen jeg så skikkelig på babord side, siden båten var fortøy longside med styrbord mot brygga da jeg hentet båten) Så ut som om en jolle eller lignende hadde ligget å skrapt borti med finnen på påhengeren e.l. At skaden kan ha skjedd på turen hjem er det helt mikroskopiske sjanser for. Vi lå alene med bøye i hekk og baugen mot brygga i Son, og det var ingen båter på siden av oss. ( og vi var ombord i båten stort sett hele tiden)

- men det strtet jo bra, så da fortsetter det vel også bra tenker jeg.

Jeg antar at de gjør det. Har ikke hørt noe tilbake enda, men jeg har jo forsjåvidt meddelt at de ikke trenger å ta det akkurat nå bare de tar på deg å gjøre det.

- Kan jo godt være at det blir en diskusjon om hvorvidt stripene ble påført før eller etter overtakelsen, men den bekymringen tar jeg hvis det skulle komme opp.

Jeg har imidlertid ingen indikasjoner på at de ikke vil ta det så jeg regner med at dette går bra. ( Og det er jo forsjåvidt ikke Lunde sin feil at stripene var der. Det kan jo både være marinaen som klargjorde båten eller

en 3. part som har påført de skadene der. )

Redigert av Rastløs (see edit history)

Den må du forklare nærmere. Har aldri hatt rulle stor før, - noe som forsjåvidt medførte sommerens første broach utenfor Strømstangen. Skulle rulle ut seilet i frisk bris, alt kom på en gang.

- Med fullt storseil formet som en balong fikk vi sommerens første broach. - Så da er det unnagjort. :lol:

Rundansen din må hele tiden holdes stram, slakk i denne medfører at du ikke får seilene kjapt inn. Det beste er å sette

seilene før du kommer ut i "været" og gå frem til låsen på masten å sette den i lås. Da slipper du ved senere revinger at

seilet flagrer ut igjen. Da er alt så mye mer kontrollert.

Det du skriver har jeg vel prøvd jeg også. Men vi skal altid ha den i lås, kan også da slippe ufrivillig havne seilas blandt

utriggerne.

Vi sees!

Gratulerer med nybåten og det er flott å se at Lundebåt fortsatt verdsetter sine kunder på en utmerket måte og yter den service en kan forvente av seriøs forhandler...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...