Rastløs Startet 28.April.2008 Del på Facebook Startet 28.April.2008 (redigert) - Dette må jeg bare viderebringe. Jeg var å hentet min nye Bavaria 31 hjem fra Grimsøy i helgen. I går skulle jeg montere litt utstyr b.l.a VHF. Nye båter har jo gjerne et litt avansert sikringspanel og det står svært lite i brukerhåndboken. Jeg oppdaget imidlertid at det allerede lagt opp kabler til stereo og VHF frem til kartbordet, så jeg fikk montert det jeg skulle. Jeg tenkte allikevel at det ville være kjekt å ha koblingsskjema for strømnettet i båten, og sendte mail til Lunde båt kl 22.00 i går kveld. KL 22.30 fikk jeg komplett koblingsskjema og oversikt over ferdig fremførte ledninger i retur. Det kaller jeg service på en søndag kveld. - Du kan si hva du vil om Bavaria, men serviceminded importør har de iallefall. Redigert 28.April.2008 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Overrasket . Ikke for oss andre som har handlet der. og det gir en god følelse. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mulligan Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Hadde jeg vært i dårlig humør idag, så hadde jeg spurt hvorfor i huleste skjemaet ikke fulgte båten. Men jeg er ikke i dårlig humør, så jeg spør ikke. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 (redigert) Da jeg kjøpte min i 2000 fulgte det med en 'owners manual' som omhandlet de tingene som ikke hadde egen manual fra produsent. (Dvs motor, rigg, furlex o.l. hadde egne manualer). Koblingsskjema og andre ting som er 'bygget fast' i båten (tanker, tankmålere, gassopplegg m/stoppekraner etc etc) står beskrevet i owners manual. Redigert 28.April.2008 av surprise (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
baatsman Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Hadde jeg vært i dårlig humør idag, så hadde jeg spurt hvorfor i huleste skjemaet ikke fulgte båten. Jeg fikk med skjemaer. Og det kan være mulig at det er glemt her. Men se litt på reaksjonstiden, fra når "klage" er sendt til når "varene levert". Vi alle har gjør feil, men hvordan vi retter dem opp er forskjellig. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Rastløs Svart 28.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2008 Jepp det var det som var poenget er da. Det er avviks hånderingen som er interessant for måling av kundeservice, ikke at avviket var der fra starten av. ( Og det kan jo hende at jeg overså dette vedlegget når jeg så gjennom den "HAUGEN" av bruksanvisninger som fulgte med. ) - Men noe jeg er mer spent på er hånteringen av de andre tingene. Da jeg fikk lagt båten i båsen sin etter hjemturen så jeg at det var tre ganske kraftige strper i gelcoaten på babord side. ( Det var første gangen jeg så skikkelig på babord side, siden båten var fortøy longside med styrbord mot brygga da jeg hentet båten) Så ut som om en jolle eller lignende hadde ligget å skrapt borti med finnen på påhengeren e.l. At skaden kan ha skjedd på turen hjem er det helt mikroskopiske sjanser for. Vi lå alene med bøye i hekk og baugen mot brygga i Son, og det var ingen båter på siden av oss. ( og vi var ombord i båten stort sett hele tiden) - men det strtet jo bra, så da fortsetter det vel også bra tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
loffern Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Lunde Båt er jo antagelig den mest seriøse importøren av båter i Norge. Bare hørt lovord om de... Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Lunde Båt er jo antagelig den mest seriøse importøren av båter i Norge. Enig. Bare synd at båtene de selger ikke er spesielt spennende. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Mulligan Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Her må anledningen benyttes. Nok en STOOOOR og graverende feil fra Bavaria. Her må søksmål, omgjøring av salg, kondemnering og senking på dypt vann på banen. Fysj! På vegne av flere. Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 28.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2008 Farlig med ironi her inne vet du.... Det er helt sikkert noen som tar innlegget ditt bokstavelig Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Hyggelig at du har fått del i Lundebåts gode service, Rastløs. Må si seg selv har vært imponert over dette firmaet fra første stund. Er også svært fornøyd med Bavaria og da kan det jo neppe bli bedre. Lykke til med båten din Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Gratulere med ny båt!!! Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Bosted: Akershus Båt: Bavaria i bestilling B: S L: 31-35 M: P På tide å endre? Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Rastløs Svart 28.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2008 På tide å endre? Mye å tenke på vet du : ) I dag blir det kobling av alarm ( Redknows) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Men disse tripene i siden som du har fått , det må vel lundebåt fikse opp i ? Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 28.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2008 (redigert) Jeg antar at de gjør det. Har ikke hørt noe tilbake enda, men jeg har jo forsjåvidt meddelt at de ikke trenger å ta det akkurat nå bare de tar på deg å gjøre det. - Kan jo godt være at det blir en diskusjon om hvorvidt stripene ble påført før eller etter overtakelsen, men den bekymringen tar jeg hvis det skulle komme opp. Jeg har imidlertid ingen indikasjoner på at de ikke vil ta det så jeg regner med at dette går bra. ( Og det er jo forsjåvidt ikke Lunde sin feil at stripene var der. Det kan jo både være marinaen som klargjorde båten eller en 3. part som har påført de skadene der. ) Redigert 28.April.2008 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 28.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2008 - Bare for ordens skyld. - stripene var heller ikke noe problem. De fikser Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Bra, ellers flott bilde av skuta. Ellers bruk låsen på stor-seilet når du seiler. Frem å lås, da slipper du ufrivillig rushing av seil. Står den i fri, da kan du gå frem å dra ut seilet kanskje ikke like heldig i havna Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Rastløs Svart 28.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2008 Den må du forklare nærmere. Har aldri hatt rulle stor før, - noe som forsjåvidt medførte sommerens første broach utenfor Strømstangen. Skulle rulle ut seilet i frisk bris, alt kom på en gang. - Med fullt storseil formet som en balong fikk vi sommerens første broach. - Så da er det unnagjort. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Synes Lundebåt er imponerende flinke til å ta seg av kundene , hadde de solgt båter som tiltaler meg så hadde servicen deres veid tungt når jeg snart skal velge ny båt Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Rundansen din må hele tiden holdes stram, slakk i denne medfører at du ikke får seilene kjapt inn. Det beste er å sette seilene før du kommer ut i "været" og gå frem til låsen på masten å sette den i lås. Da slipper du ved senere revinger at seilet flagrer ut igjen. Da er alt så mye mer kontrollert. Det du skriver har jeg vel prøvd jeg også. Men vi skal altid ha den i lås, kan også da slippe ufrivillig havne seilas blandt utriggerne. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Gratulerer med nybåten og det er flott å se at Lundebåt fortsatt verdsetter sine kunder på en utmerket måte og yter den service en kan forvente av seriøs forhandler... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Var du usikker på dette . Du har ikke vært borte så lenge da Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mulligan Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Står det i kontrakten med Lunde båt at man skal skryte minst en gang av de på Internet? Det kommer liksom aldri noe slikt fra kjøpere av andre fabrikat. Eller er fet noe annet man må uttrykke? Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Rart hvordan noen tilsynelatende blir er plaget av at andre er fornøyd - og uttrykker dette Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.