truls8 Startet 28.April.2008 Del på Facebook Startet 28.April.2008 Hei Ser at det har vert tråder om dette før, men disse er nå begynt å bli gamle. Lurte derfor på om det var noen som hadde testet kartprogram for Linux? Er det kommet noen på markedet? Lurte også på om det var noen som hadde gode program til Windows, hvis det ikkje finnes på Linux. Prøvde TelChart no i helga versjon 3.5, og ble ikkje særlig imponert. Det var treigt. Self på en rask via 1ghz cpu. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Du kan kjøre Window$program under Linux vha. Wine men da går jo vinningen litt opp i spinningen. Et annet problem er at kartleverandørene ikke leverer kartpakker for Linux. Jeg har hørt om folk som har kjørt f.eks. SOB under Linux med suksess men jeg fikk ikke til C-map kartpakken... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Jawik Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Her finner du mye info over nav til Linux. Noen raske: Nav 1 Nav 2 Nav 3 Nav 4 Nav 5 Nav 6 Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
truls8 Svart 28.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2008 Takker for raskt svar. Kan vel konkludere med at AIS Navigator er det eneste som ser ut til å være fulverdig. Dette leser da ikkje c-map kart. Ser ut som eg må ha en windows installasjon for kart program til båten da. Noen wine/vmware er lite aktuelt. Er ingen problem å reboote båt pcen når en forlater kai. Noen som har noen gode windows kartprogram som de anbefaler. Testet telChart og det likte eg dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
truls8 Svart 28.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2008 Kanskje dette hadde passet bedre i en ny tråd. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Selv bruker jeg GpsDrive for Linux, med egenscanede kart. En del jobb å scanne kartene, men om det er et begrenset område så går det greit. Sitér dette innlegget Link to post
truls8 Svart 28.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2008 Selv bruker jeg GpsDrive for Linux, med egenscanede kart. En del jobb å scanne kartene, men om det er et begrenset område så går det greit. Har sett det, scanne kart er lite interesant for meg. Eg kommer til å reise på lengre turer, og da er det greit med automatisk oppdatering av kart. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Oziexplorer Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
truls8 Svart 28.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2008 jawik har du benyttet oziexplorer? Er dette kun scannede kart? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Nei jeg har ikke kommet så langt ennå. Jeg har full versjon og har "testet" dette og det er bra. Det kan bruke flere forskjellige kart typer. Er på vei til Bergen nå så du får ha meg unnskyldt, må kjøre videre nå. Kommer tilbake senere. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 (redigert) truls8 Laster du ned trail versjonen og prøver ut denne så får du en viss pekepinne på hvor det bærer hen. Full versjonen har litt mere å by på. Har prøvd GpsDrive og den ligger et stykke tilbake for andre Gps programmer. Smak og behag selvfølgelig. Oziexplorer sin web side har en god del tillegsprogrammer (frie) som også kan brukes av andre. Et smart program for å teste ut com porten og et til å teste ut usb portene opp mot Gps'en. Redigert 28.April.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
BMP Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Olex er jo et greit programm for Linux. Har brukt det en del og det er helt greit fin bunanalysefungsjon for de som trenger det. Sitér dette innlegget Link to post
truls8 Svart 29.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2008 Olex er vist veldig bra, men kanskje litt dyrt. takker for tipset Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.